Zalety i wady lokalnych warzyw i owoców

Lokalne warzywa i owoce - inaczej nazywane produktami bliskimi, zero-kilometrowymi lub krótkołańcuchowymi. Lokalne warzywa i owoce produkowane są w bliskim sąsiedztwie (maksymalnie około 100 km), co ewidentnie stanowi stosunkowo niewielką odległość pomiędzy producentem, a konsumentem końcowym.

Trend kupowania lokalnych warzyw i owoców powstał w Stanach Zjednoczonych w latach 70. i został po raz pierwszy wprowadzony w Europie we Włoszech pod hasłem "Slow food", prowadzonym przez Carlo Pietriniego. Ruch ten opowiadał się za lokalną konsumpcją jako strategią promującą bliższe uznanie dla żywności, w przeciwieństwie do koncepcji "fast food".

Czytaj więcej...

Strategie marketingowe sprzedaży warzyw i owoców w detalu

Sprzedawcy detaliczni świeżych warzyw i owoców, mogą cieszyć się stałymi dochodami, ponieważ są to produkty, które ludzie zazwyczaj spożywają przez cały rok. Jeśli myślisz o rozpoczęciu tego typu działalności, musisz wyposażyć się w skuteczne strategie marketingowe, które nie tylko pomogą Ci promować Twoje produkty, ale także edukować konsumentów na temat spożywania świeżych produktów.

Czytaj więcej...

Strategie marketingowe zwiększające sprzedaż warzyw i owoców

Przez wiele dekad dietetycy i inni specjaliści ds. zdrowia starali się nakłonić konsumentów do spożywania większej ilości świeżych warzyw i owoców. Jednak marketing warzyw i owoców może stanowić wyzwanie. Na szczęście, społeczeństwo stało się bardziej zainteresowane odżywianiem, koncepcją "żywności funkcjonalnej" i gotowaniem w domu. Właściciele firm produkujących świeże produkty mogą wykorzystać te trendy, aby edukować potencjalnych klientów i zachęcać do spożywania świeżych warzyw i owoców.

Etykietowanie i edukacja żywieniowa

Jedną z najważniejszych zalet świeżych warzyw i owoców jest fakt, że te produkty spożywcze są uważane przez dietetyków, lekarzy i samych konsumentów za "zdrowe". Dzieje się tak dlatego, że owoce i warzywa są często bogate w błonnik, niskokaloryczne, często zawierają niezbędne składniki odżywcze, takie jak witamina C, potas i kwas foliowy. Mogą

Czytaj więcej...

Sprzedaż warzyw i owoców online

Rynek świeżych warzyw i owoców staje się coraz bardziej zglobalizowany i wzajemnie powiązany. Wpływa to na sposób, w jaki świeże produkty są transportowane od miejsca pochodzenia do miejsca przeznaczenia. Raport Fruit Logistica Trend Report 2018 analizuje sposoby, w jakie łańcuch dostaw musi ewoluować, aby sprostać tym wyzwaniom.

Konsumpcja świeżych warzyw i owoców będzie nadal rosła w Ameryce Północnej i Europie, ale do 2030 r. ich udział w globalnej konsumpcji będzie spadał.

W przeciwieństwie do tego, wraz z dalszym wzrostem populacji w Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, te szybko rozwijające się regiony zwiększą swój udział w rynku świeżych produktów z 60% w 2015 roku do prawie 70% w 2030 roku.

Czytaj więcej...

Sprzedawanie warzyw i owoców online. Fruits and Vegetables Scheme

Przed 2019 r. istniała pewna niechęć do kupowania i sprzedawania warzyw i owoców online. Klienci czuli się niekomfortowo, nie mając produktu fizycznie przed sobą, a niektórzy sprzedawcy nie postrzegali tego jako obszaru możliwości. Według badania "Sprzedaż internetowa warzyw i owoców w Europie" przeprowadzonego przez Freshfel Europe i OECD Fruits and Vegetables Scheme, trend kupowania świeżych warzyw i owoców online jest sytuacją regionalną, która rozwinęła się głównie w Chinach (gdzie rośnie o 50% rocznie, a wartość rynku wynosi 60 mld euro), a trend ten jest podobny w Stanach Zjednoczonych. W Europie rynek ten rozwija się znacznie wolniej.

Ale dlaczego tak się dzieje? Oto kilka wskazówek.

Czytaj więcej...

Cześć!

Szukamy dostawców świeżych owoców i warzyw!

Prześlij nasz adres, PlonyPola.pl osobie, od której kupujesz na lokalnym rynku warzywa i owoce.

Poproś, aby dodał swoje ogłoszenie. Za darmo!