Sprzedaż przetworów domowych sklepom detalicznym

Podobnie jak w przypadku szukania restauracji, znalezienie potencjalnych sprzedawców wymaga wielu poszukiwań! Istnieje wiele różnych typów sprzedawców detalicznych, w tym: W zależności od produktów, ich ilości, opakowania i dostępności dostawy, sposób pozyskiwania sprzedawców będzie się różnił. Pierwszym krokiem jest umówienie się na spotkanie, ale zanim to nastąpi, musisz zrobić rozeznanie. Najlepiej dowiedz się, kim są Twoi konkurenci, jakiej ilości i częstotliwości dostaw wymagają, a także znaleźć informacje o cenach, które mogą zadecydować o zawarciu umowy.

Oprócz poszukiwań pomocne może być także wykorzystanie informacji ustnych. Spróbuj zapytać dostawców żywności, którzy nie konkurują z tobą w pobliżu, jakich detalistów zaopatrują. Miej nadzieję, że oni również mogą nawiązać kontakty, które pomogą ci w rozpoczęciu działalności.

Targi są świetnym rozwiązaniem, ponieważ odbywają się zwykle co sezon, a przynajmniej co 6 miesięcy. Nawet jeśli nie masz stoiska, możesz chodzić po targach i nawiązywać kontakty z kupcami, którzy chcą spróbować twoich produktów.

  • Niezależni sprzedawcy detaliczni.
  • Spółdzielnie spożywcze.
  • Specjalistyczne sklepy z żywnością BIO.
  • Sklepy z żywnością rzemieślniczą.
  • Lokalne piekarnie.
  • Sklepy w wyrobami regionalnymi.

Sprzedaż przetworów domowych do sklepów

Sprzedaż przetworów domowych do detalu różni się od pozostałych kanałów sprzedaży, ponieważ sprzedawcy decydują się na zakup przetworów domowych od Ciebie, jeśli mają na nie zapotrzebowanie ze strony ich klientów - sprzedawca nie jest klientem końcowym. Aby odnieść sukces w sprzedaży detalicznej, musisz wziąć pod uwagę, że tak naprawdę sprzedajesz do dwóch różnych kanałów: do detalisty lub sieci detalicznej oraz do konsumentów robiących zakupy w danym miejscu. Oto elementów, które powinieneś rozważyć, rozpoczynając sprzedaż przetworów domowych do sprzedawców detalicznych:

Ustal rozsądną cenę i MOV (dla Ciebie i dla klientów)

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest ustalenie minimalnej wartości zamówienia (minimum order value - MOV). Jeśli potrzebujesz sposobu, aby to obliczyć, skontaktuj się z nami. Wartość MOV musi być rozsądna dla Twojej firmy, aby zapewnić Ci zyski, oraz dla sprzedawcy detalicznego, aby chciał u Ciebie zamawiać.

Uwaga: Sprzedaż detaliczna przetworów domowych różni się od sprzedaży bezpośredniej, ponieważ sprzedawcy detaliczni dokonują zakupów wyłącznie po cenach hurtowych. Z tego powodu ceny i MOV muszą być dostosowane do większej liczby zamówionych produktów.

Uporządkuj swoje przetwory domowe

Po ustaleniu odpowiednich cen upewnij się, że przetwory domowe posiadają następujące cechy:

  • Certyfikaty bezpieczeństwa żywności przetworów domowych – istotna cecha, ma kluczowe znaczenie. Poszukaj informacji na ten temat i upewnij się, że posiadasz odpowiednią dokumentację, aby móc sprzedawać swoje przetwory domowych w tym środowisku. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, sprzedawcy detaliczni mają z tym do czynienia na co dzień, więc zapytaj!
  • Okres trwałości przetworów domowych - poznaj okres trwałości przetworów domowych. Jest to istotne, gdy rozważasz częstotliwość zamówień i dystrybucję, które są niezbędne do nawiązania współpracy z detalistą. Przetwory domowe powinny być odpowiednio oznaczone datami przydatności do spożycia.
  • Opakowanie przetworów domowych - ten krok jest ważny dla zwiększenia prawdopodobieństwa, że konsument odbierze produkt w sklepie. Podczas projektowania i planowania opakowania pamiętaj, że opakowanie powinno uwzględniać: ochronę produktu, bezpieczeństwo produktu, świeżość produktu i tożsamość marki.

Relacje z detalistami

W tym momencie zastanowiłeś się już nad ceną i wyglądem swoich przetworów domowych. Teraz nadszedł czas, aby wprowadzić produkty do sklepów!

Umów się na spotkanie z głównym kupcem lub kierownikiem działu. To pierwszy krok do nawiązania kontaktu z detalistą. Zrób rozeznanie i dowiedz się, kto zajmuje się zaopatrzeniem. W większych sieciach handlowych często zatrudnia się kupca, a w mniejszych sklepach zakupami może zajmować się kierownik.

Każdy detalista jest inny, więc upewnij się, że wiesz, kto jest najlepszą osobą do kontaktu. Odezwij się i umów na spotkanie.  Ustalenie konkretnego terminu spotkania świadczy o szacunku i pozwala kupcowi poświęcić Ci całą swoją uwagę. Podobnie jak sprzedaż szefom kuchni, sprzedaż w handlu detalicznym to relacja.

Przygotuj prezentację swojej oferty

Twoja prezentacja jest niezwykle ważna. Dla niektórych sprzedawców spotkanie odbędzie się w sali konferencyjnej z PowerPointem, a dla innych przy kawie. Upewnij się, że wiesz, jakiego rodzaju będzie to spotkanie. Przygotowując swoją prezentację, weź pod uwagę poniższe punkty:

  • Co sprawia, że przetwory domowe dobrze pasują do ich sklepów?
  • Dlaczego przetwory domowe są lepsze od tych, które obecnie znajduje się w ofercie firmy?
  • Dlaczego jesteś odpowiednim długoterminowym partnerem?

Zbuduj lojalność klientów

Wykonałeś całą pracę, aby Twoje przetwory domowe znalazły się na półkach sklepowych, ale aby tam pozostały, klienci sklepów muszą je kupować! To jest drugi kanał sprzedaży detalicznej. Budując odpowiednią grupę klientów, zagwarantujesz sobie sprzedaż już w momencie rozpoczęcia sprzedaży detalicznej. Oto kilka wskazówek:

Wykorzystaj swoją obecną bazę klientów

Ułatw sobie zadanie - zacznij od tych, którzy już Cię kochają! Po rozpoczęciu działalności poinformuj swoich obecnych klientów, gdzie mogą teraz nabyć Twoje produkty. Dzięki temu zwiększysz początkową sprzedaż i zyskasz bazę zaufanych klientów.

Bądź orędownikiem stylu życia

Przetwory domowe są modne. Reklamując swój produkt w określonych trendach, niszach lub stylach życia, prawdopodobnie zwiększysz sprzedaż, ponieważ ludzie również będą chcieli dołączyć do zakupów. Każdy produkt może wpasować się w jakiś trend, jeśli tylko odpowiednio się nim zainteresujesz. Zrób rozeznanie, co jest nowe i modne, i wokół tego buduj swój marketing.

Promocje w sklepie

To świetny sposób na zachęcenie nowych klientów do zakupu przetworów domowych. Współpracuj z detalistą, aby sprawdzić, czy możesz zaoferować zniżki lub wydzielić miejsce w sekcji z nowościami w tym miesiącu. Wyeksponowanie przetworów domowych pomaga przekonać ludzi do zakupów.

Sprzedaż przetworów domowych restauracjom

Znalezienie restauracji, do których możesz sprzedawać przetwory domowe, to przede wszystkim poszukiwania! Szukasz czegoś więcej niż tylko klienta, szukasz partnera. W dziwny sposób możesz to porównać do małżeństwa: najlepiej zrobić to dobrze już za pierwszym razem. Zacznij od zapoznania się z menu.

  • Czy produkujesz taki rodzaj żywności, jaki sprzedaje restauracja?
  • Czy uważasz, że Twoje przetwory domowe będą dobrze pasowały do ich stylu jedzenia?

Zacznij tworzyć listę potencjalnych kandydatów, do których możesz się zwrócić, możesz też spróbować

Festiwale żywności

Lokalne festiwale żywności to świetna platforma dla lokalnych sprzedawców, restauracji i dostawców żywności, gdzie mogą się spotkać i podzielić swoją miłością do jedzenia. Odwiedź różne stoiska, na których możesz zaprezentować swoje przetwory domowe i nawiąż kontakty z szefami kuchni. W ten sposób można spróbować jedzenia i poznać osoby, które za nim stoją, aby w swobodnej atmosferze stwierdzić, czy dana firma jest dla ciebie odpowiednia.

Media społecznościowe

Media społecznościowe są wiodącym narzędziem marketingowym dla wszystkich firm. Wiele restauracji korzysta z mediów społecznościowych, aby pochwalić się swoimi potrawami, pokazać nowe pozycje w menu i dotrzeć do nowych klientów. Wyszukaj restauracje w pobliżu, aby zobaczyć, co serwują. Istnieje także nieskończona liczba grup na Facebooku. Znajdź konkretną grupę, która ma zastosowanie do Twojej działalności

Często media są świetnym miejscem do nawiązywania kontaktów z lokalnymi restauracjami, które poszukują nowych produktów.

Blogi kulinarne

Wielu szefów kuchni przeprowadza wywiady z pisarzami kulinarnymi, aby zaprezentować swoje restauracje. Wywiady często przedstawiają filozofię stojącą za menu oraz rodzaje potraw, które są częstym elementem ich restauracji. Dzięki temu możesz ustalić co jest dla nich ważne i czy mogą być potencjalnymi nabywcami.

Przekaz z ust do ust

Popytaj niekonkurujących z tobą dostawców żywności w pobliżu, do jakich restauracji dostarczają swoje przetwory. Pozwoli ci to zorientować się, które restauracje kupują od lokalnych dostawców przetworów domowych i żywności. Posiadanie takich kontaktów pozwoli Ci również na nawiązanie kontaktu z szefami kuchni w celu dokonania ewentualnego zakupu.

Sprzedaż przetworów domowych w kilku krokach

Biznes polegający na sprzedaż przetworów domowych sprawia, że różne smaki dżemów, past i przecierów, które są pakowane w słoiki do dystrybucji. Gospodarstwa, biznesy rodzinne i małe firmy produkujące dżemy mogą sprzedawać przetwory domowe bezpośrednio do klientów lub sprzedawać je do detalistów. Musisz zrobić różne smaki dżemów, past i przecierów, aby przyciągnąć uwagę klientów.

Co najważniejsze, rynek przetworów domowych; dżemów, galaretek, sosów, past jest bardzo konkurencyjny, rozwija się i zapewnia wiele możliwości dla nowych firm. Klienci cenią coraz bardziej przetwory domowe, ponieważ wierzą, że nie posiadają one konserwantów, maja lepsze składniki i są zdrowsze. Przetwory domowe są w bardzo różnych okolicznościach kuchennych wykorzystywane są w wielu potrawach i daniach m.in. robienia ciasteczek i ciasta i do wielu innych produktów spożywczych.

Czytaj więcej...

Sprzedaż przetworów domowych klientom indywidualnym - gospodarstwom domowym

Sprzedaż przetworów domowych do domów, klientów indywidualnych, gospodarstw domowych może na początku wydawać się zniechęcająca, ponieważ:

  • Klientów jest tak wiele
  • Istnieje tak wiele sposobów, aby im sprzedawać.

W przeciwieństwie do restauracji czy handlu detalicznego, trudno jest zbadać lub dokładnie sporządzić listę potencjalnych nowych klientów. Najlepiej zacznij od poznania swojej grupy docelowej. Widzieliśmy, jak gospodarze, dostawcy zwiększają sprzedaż dzięki sprzedaży i promocji w miejscach, które odpowiadają stylowi życia klientów. Podzielanie tej samej filozofii współbrzmi z ich bazą klientów.

Czytaj więcej...

Zacznij sprzedawać żywność z domu. Pomysły na biznes.

Twoi przyjaciele i rodzina w końcu dotarli do Ciebie. Po próbowaniu swoich potraw na spotkaniach rodzinnych, przyjęciach obiadowych i spotkaniach towarzyskich, usłyszałaś już wystarczająco dużo tych magicznych słów: "Naprawdę powinnaś je sprzedawać" „powinnaś sprzedawać przetwory domowe”.

Jeśli jesteś gotowa, aby rozpocząć sprzedaż przetworów domowych, istnieje kilka ścieżek, którymi możesz pójść. Niektórzy domowi producenci żywności wolą skupić się na jednej specjalizacji, takiej jak ciasteczka z logo firmy takie jak nanuna.pl czy sosy pomidorowe. Inni chcą zbudować większy asortyment, oparty na wydarzeniach biznes poprzez catering lub oferty prywatnych szefów kuchni. Właściwy wybór będzie zależał od Twoich celów biznesowych i tego, co Cię pasjonuje.

Czytaj więcej...

Cześć!

Szukamy dostawców świeżych owoców i warzyw!

Prześlij nasz adres, PlonyPola.pl osobie, od której kupujesz na lokalnym rynku warzywa i owoce.

Poproś, aby dodał swoje ogłoszenie. Za darmo!