Sprzedaż własnych dżemów, jak założyć firmę dżemową?

Sprzedaż własnych dżemów może być dochodowym biznesem. Pomysłem na uniezależnienie się finansowe w dłuższym okresie czasu. Sprzedaż własnych dżemów polega na produkcji różnych smaków dżemów, które są pakowane w słoiki. Możesz sprzedawać swoje dżemy klientom bezpośrednio, lub możesz sprzedawać je detalistom. Dżemy własnej produkcji są umieszczane na tostach, używane w ciastkach i ciastach, i włączane do wielu innych produktów spożywczych.

Nie znalazłem raportu dotyczącego wielkości rynku własnych dżemów w Polsce. Można założyć, że pandemia 2020 roku spowodowała wzrost tego typu działalności. W najbliższych latach wiele z tych firm przestanie działać, dla innych może to być początek fajnej biznesowej przygody. Mam nadzieję, że zyskownej na tyle , aby pozwoliła się utrzymać i rozwijać.

Kryzysy, spowolnienia gospodarcze zawsze są powodem wzrostu firm domowych rodzinnych, również czasem wielkich i mniejszych innowacji. Sprzedaż własnych dżemów rośnie. Klienci pragną zmiany, nowości innych smaków. Rynek dżemów, galaretek i przetworów jest silny, rośnie i ma wiele możliwości dla nowych firm i marek.

Rozpocznij sprzedaż własnych dżemów, wykonując kilka kroków:

  • Zaplanuj swój sprzedaż własnych dżemów produkcji dżemów.
  • Utwórz sprzedaż własnych dżemów jako podmiot prawny.
  • Zarejestruj swoją sprzedaż własnych dżemów dla celów podatkowych.
  • Otwórz biznesowe konto bankowe i kartę kredytową.
  • Załóż księgowość dla swojej sprzedaży własnych dżemów.
  • Zdobądź niezbędne pozwolenia i licencje dla sprzedaż własnych dżemów.
  • Kup ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej sprzedaży własnych dżemów.
  • Zdefiniuj swoją markę sprzedaży własnych dżemów.
  • Stwórz stronę internetową sprzedaży własnych dżemów.
  • Dodaj ogłoszenia sprzedaży własnych dżemów na portalach ogłoszeniowych.
  • Promuj, promuj, promuj sprzedaż własnych dżemów.

Rozpoczęcie działalności gospodarczej to coś więcej niż tylko rejestracja w urzędzie. Stworzyliśmy ten prosty przewodnik do rozpoczęcia sprzedaży własnych dżemów. Te kroki zapewnią, że Twój nowy biznes będzie przynajmniej przemyślany, może dobrze zaplanowany, zarejestrowany prawidłowo i zgodny z prawem.

Sprzedaż własnych dżemów, po pierwsze plan

Jasny plan jest niezbędny do osiągnięcia sukcesu jako przedsiębiorca. Pomoże Ci on nakreślić specyfikę Twojego biznesu i odkryć pewne niewiadome. Kilka ważnych tematów do rozważenia to:

  • Jakie są koszty początkowe i bieżące?
  • Kto i gdzie jest twój rynek docelowym?
  • Jaką kwotą możesz obciążyć klientów?
  • Jak nazwiesz swój biznes?

Sprzedaż własnych dżemów, jakie są koszty z tym związane?

Ponieważ biznes dżemowy możesz rozpocząć we własnej kuchni, koszty związane z rozpoczęciem działalności są dość niskie. Początkowe wydatki możesz podzielić na:

  • koszty wyposażenia oraz
  • koszty zaopatrzenia.

Właściciele firm, którzy mają bardzo napięty budżet mogą otworzyć biznes używając tylko sprzętu, który już jest w ich kuchni. Dżemy, galaretki i przetwory mogą być wykonane w jednym garnku, a słoiki mogą być sterylizowane przez gotowanie wody w innym, dużym garnku.

Właściciele firm, którzy mają trochę kapitału, mogą jednak chcieć zainwestować w kilka podstawowych urządzeń, takich jak sokowirówka, krajalnica, mikser, młynek i pulper.

Materiały eksploatacyjne, których potrzebują właściciele firm obejmują:

  • Wyciskarka do soków.
  • Krajalnica do owoców.
  • Młynek.
  • Słoiki.
  • Dodatki

Każde urządzenie możesz kupić za kilkadziesiąt lub nawet kilka tysięcy złotych. Wszystko zależy jakie, jakiej firmy, jak wydajne. Możesz zmniejszyć swoje początkowe koszty zaopatrzenia, kupując słoiki i pektynę za pośrednictwem dostawców hurtowych, którzy zazwyczaj pobierają znacznie mniej opłat niż detaliści.

Możesz również zbierać owoce, których potrzebujesz sam. Udawanie się do gospodarstw pozwalających zbierać owoce w sezonie nie tylko pozwala tobie na znaczne obniżenie kosztów owoców - które są jednym z największych kosztów zaopatrzenia - ale także daje możliwość wykorzystania lokalnych składników w dżemach.

Sprzedaż własnych dżemów, bieżące wydatki

Bieżące wydatki na biznes dżemowy są stosunkowo niskie. Musisz słoiki, owoce i pektyny, a także płacić za energię elektryczną lub gaz ziemny wykorzystywany podczas przygotowywania dżemu. Innym znaczącym wydatkiem bieżącym jest koszt wysyłki lub dostarczenia dżemu do klientów, ale ten koszt jest zwykle wliczony w cenę, którą obciążasz klientów.

Sprzedaż własnych dżemów, rynek docelowy

Idealnym klientem firmy produkującej dżemy jest lokalna firma, która regularnie używa dżemu lub galaretki, np. restauracja, która chce podawać lokalnie robione dżemy do śniadania lub mała piekarnia, która potrzebuje dżemów do niektórych wypieków. Taki biznes nie będzie płacił cen detalicznych za dżemy. Biznes będzie jednak składał regularne zamówienia, które mogą zapewnić stabilny dochód. Wyceniając dżemy dla większych odbiorców zawsze sprzedawaj z zyskiem, który pozwoli utrzymać i rozwijać firmę.

Sprzedaż własnych dżemów gdzie zarabiasz pieniądze?

Biznes dżemowy zarabia na sprzedaży dżemów, galaretek i przetworów. W sprzedaży detalicznej dżemy możesz sprzedawać indywidualnie lub w opakowaniach zbiorczych (np. trzy dżemy razem itp.). Przy sprzedaży hurtowej dżemy możesz sprzedawać w większych słoikach (np. do użytku komercyjnego, np. w piekarni) lub w partiach małych słoików (np. do odsprzedaży przez sklep spożywczy).

Sprzedaż własnych dżemów, ile możesz żądać za dżemy?

Dżemy, galaretki są zwykle wyceniane według marży. Doradcy biznesowi zalecają, abyś przy sprzedaży za pośrednictwem dystrybutorów uzyskał marżę w wysokości 40-60% kosztów wytworzenia produktu. Do tego dystrybutorzy dodają kolejne 30 procent marży, a sprzedawcy detaliczni zazwyczaj dodają końcowe 30-50 procent marży. W rezultacie dżem, który kosztuje 3 złote za słoik, ma cenę detaliczną pomiędzy 8 – 10 złotych.

Sprzedaż własnych dżemów, jak duży zysk może przynieść sprzedaż dżemów?

Jak dużo na sprzedaży dżemów możesz zarobić zależy od tego, jak dobrze sprzedajesz swoje produkty i jak wiele kanałów dystrybucji zorganizujesz. Mały, ale udany właściciel biznesu dżemowego, zarabia około 30 złotych za godzinę po uwzględnieniu całej pracy wymaganej do prowadzenia biznesu. Pracując w pełnym wymiarze czasu, równałoby się to dochodowi w wysokości 4 800 złotych na miesiąc. Jednak na początek nie masz co liczyć na takie zarobki.

Sprzedaż własnych dżemów, jak możesz zwiększyć rentowność sprzedaży dżemów?

Firma produkująca dżemy może zwiększyć swoją sprzedaż i dochody, oferując dżemy w unikalnych opakowaniach. Na przykład, klienci mogą kupować pakiety różnorodności jako prezenty lub panny młode mogą kupować spersonalizowane dżemy w rozmiarze próbki jako prezenty ślubne. Internet jest źródłem wielu pomysłów. Wystarczy, że poświęcisz czas, aby poszukać.

Sprzedaż własnych dżemów, jak nazwiesz swój biznes?

Wybór właściwej nazwy jest ważny i stanowi wyzwanie. Jeśli nie masz jeszcze nazwy firmy sprzedającej dżemy w głowie, odwiedź nasz przewodnik Jak nazwać firmę lub skorzystaj z pomocy w burzy mózgów.

Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, możesz chcieć działać pod inną nazwą niż własne nazwisko.

Podczas rejestracji nazwy firmy sprawdź nazwy firmy poprzez:

  • Rejestry biznesowe.
  • Rejestry znaków towarowych.
  • Platformy mediów społecznościowych.
  • Dostępność domen internetowych.

Sprawdź, co oznacza nazwa Twojej firmy w innych językach. Tak, abyś uniknął problemów, gdybyś pragnął eksportować swoje dżemy.

To bardzo ważne, aby zabezpieczyć swoją nazwę domeny, zanim zrobi to ktoś inny. Kup domenę jak już wybierzesz nazwę firmy.

Sprzedaż własnych dżemów, załóż firmę

Najczęstsze rodzaje struktury biznesowej to jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

Ustanowienie prawnego podmiotu gospodarczego, takiego jak spółka z ograniczoną odpowiedzialnością chroni przed odpowiedzialnością osobistą, jeśli firma będzie miała problemy finansowe i będzie pozwana.

Sprzedaż własnych dżemów, zarejestruj się w urzędzie skarbowym

Będziesz musiał zarejestrować się dla różnych podatków państwowych przed otwarciem dla biznesu.

W celu rejestracji w celach podatkowych będziesz potrzebował numer VAT.

W zależności od tego, jaką formę biznesową wybierzesz, możesz mieć różne opcje dotyczące opodatkowania działalności.

Istnieją podatki, które mają zastosowanie do Twojej firmy. Dowiedz się więcej na temat stanowych podatków od sprzedaży.

Sprzedaż własnych dżemów, załóż konto w banku

Korzystanie z dedykowanych biznesowych kont bankowych i kredytowych jest niezbędne dla ochrony majątku osobistego.

Kiedy konta osobiste i biznesowe są pomieszane, twój osobisty majątek (dom, samochód i inne wartościowe rzeczy) są zagrożone w przypadku, gdy twoja firma zostanie pozwana.

Dodatkowo, twórz pozytywny wizerunek firmy w banku, załóż oddzielne konto dla działalności biznesowej. To  może pomóc w uzyskaniu kart kredytowych i innego finansowania w imieniu firmy (a nie swoim), lepszych stóp procentowych, wyższych linii kredytowych.

Sprzedaż własnych dżemów, zadbaj o księgowego

Rejestrowanie różnych wydatków i źródeł dochodu ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia wyników finansowych firmy. Prowadzenie dokładnej i szczegółowej księgowości znacznie upraszcza coroczne składanie deklaracji podatkowych.

Sprzedaż własnych dżemów, pozyskaj niezbędne zezwolenia i licencje

Brak uzyskania niezbędnych zezwoleń i licencji może skutkować wysokimi karami, a nawet spowodować zamknięcie firmy. Wymagania dotyczące licencji na prowadzenie działalności gospodarczej

Niektóre zezwolenia i licencje państwowe mogą być potrzebne do prowadzenia działalności gospodarczej związanej z produkcją i sprzedażą dżemów. Dowiedz się więcej o wymaganiach licencyjnych.

Przepisy dotyczące żywności

Sprawdź, czy przy sprzedaży żywności potrzebujesz zezwolenia lub licencji z SANEPID-u. Sprawdź wymogi, jakie musi spełniać Twoja firma, aby przejść inspekcję sanitarną.

Istnieją przepisy dotyczące tego, co można, a czego nie można dodać do żywności, sprzedawać jako żywność, i przetwarzać z żywnością.

Sprzedaż własnych dżemów, kup ubezpieczenie biznesowe

Podobnie jak w przypadku licencji i zezwoleń, Twoja firma potrzebuje ubezpieczenia, aby działać bezpiecznie prawem. Ubezpieczenie biznesowe chroni dobrobyt finansowy Twojej firmy w przypadku problemów.

Istnieje kilka rodzajów polis ubezpieczeniowych stworzonych dla różnych typów firm o różnym stopniu ryzyka. Jeśli nie jesteś pewien, z jakimi rodzajami ryzyka może mieć do czynienia Twoja firma, zacznij od ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ogólnej. Jest to najbardziej powszechne ubezpieczenie, którego potrzebują małe firmy, więc jest to świetne miejsce do rozpoczęcia działalności.

Sprzedaż własnych dżemów, określ swoją markę

Twoja marka jest tym, co reprezentuje Twoja firma, a także tym, jak jest postrzegana przez społeczeństwo. Silna marka pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji.

Jeśli nie czujesz się pewnie w projektowaniu logo swojej małej firmy, sprawdź ofertę grafików, projektantów logotypów.

Jak promować i sprzedawać biznes z dżemem

Najbardziej skutecznym sposobem promowania i wprowadzania na rynek biznesu sprzedaży dżemów są próbki. Niezależnie od tego, czy są one rozdawane na targu rolnym, czy w sklepie spożywczym, ludzie uwielbiają darmowe próbki - a wielu klientów nie odważy się kupić dżemu, galaretki lub konserwy, jeśli nie wie, jak smakuje.

Jak sprawić, by klienci wracali?

Firma produkująca dżemy może odróżnić się od podobnych firm poprzez ciągłe rozwijanie unikalnych smaków. Twoja konkurencja może skopiować popularny smak lub nawet dwa. Jednak tak długo, jak właściciele firm będą tworzyć nowe przepisy, będą o krok przed firmami kopiującymi.

Sprzedaż własnych dżemów, załóż stronę www

Po zdefiniowaniu swojej marki i stworzeniu logo kolejnym krokiem jest stworzenie strony internetowej dla swojej firmy.

Podczas gdy tworzenie strony internetowej jest niezbędnym krokiem, niektórzy mogą obawiać się, że jest to poza ich zasięgiem, ponieważ nie mają żadnego doświadczenia w tworzeniu stron internetowych. Podczas gdy mogło to być uzasadnione obawy jeszcze kilka lat temu, obecnie technologia internetowa odnotowała ogromny postęp w ciągu ostatnich kilku lat, który sprawia, że życie właścicieli małych firm jest znacznie prostsze.

Oto główne powody, dla których nie powinieneś opóźniać budowy swojej strony internetowej:

  • Większość firm posiada strony internetowe. Rozmiar lub branża Twojej firmy nie ma znaczenia, jeśli chodzi o prezentację firmy w internecie.
  • Konta w mediach społecznościowych, takie jak strony na Facebooku lub profile biznesowe na LinkedIn nie są zamiennikiem dla biznesowej strony internetowej, którą posiadasz.
  • Gotowe, sprawdzone narzędzia do tworzenia stron internetowych, sprawiły, że stworzenie podstawowej strony internetowej jest niezwykle proste. Nie musisz zatrudniać programisty lub projektanta stron internetowych, aby stworzyć witrynę, z której będziesz mógł być dumny.

Cześć!

Szukamy dostawców świeżych owoców i warzyw!

Prześlij nasz adres, PlonyPola.pl osobie, od której kupujesz na lokalnym rynku warzywa i owoce.

Poproś, aby dodał swoje ogłoszenie. Za darmo!