Marchew
- Szczegóły
- Kategoria: Warzywa od rolnika
Marchew, żółta rzepa lub po prostu marchewka: Należy do najpopularniejszych warzyw w Polsce i jest idealna na zdrową przekąskę w przerwie między posiłkami. Ze względu na wysoką zawartość beta-karotenu, który w organizmie przekształca się w witaminę A, marchew jest dobra nie tylko dla oczu, ale także dla skóry i włosów. Marchew jest ona dostępna w lokalnych uprawach prawie przez cały rok. Podaż świeżej marchwi jest szczególnie duża w okresie od października do grudnia.
Dzika marchew pochodzi sprzed około 5 000 lat z terenów dzisiejszego Afganistanu. Zarówno Egipcjanie, jak i Grecy wykorzystywali dziko rosnące
zielone, purpurowe, białe, żółte i czarno-korzenne rośliny w celach leczniczych. Chociaż marchew uprawiano już w czasach przedchrześcijańskich, nie stała się ona znaczącą rośliną uprawną aż do X wieku, kiedy to w Indiach, Europie i na Bliskim Wschodzie zaczęto uprawiać odmiany purpurowe. W XIII wieku Niemcy i Francja zaczęły uprawiać różne odmiany marchwi, a w XV wieku trafiły one do południowej Europy i Anglii.
Jednak historia pomarańczowych warzyw, które są nam dziś tak dobrze znane, rozpoczęła się w XVI-wiecznej Holandii, za czasów panowania Domu Orańskiego. Nie, to nie jest przypadek. Holenderscy rolnicy w akcie patriotyzmu wyhodowali pomarańczową marchew (krzyżówkę fioletowej i żółtej odmiany). Po tym wydarzeniu Holandia stała się głównym krajem, w którym uprawia się marchew. Współczesną marchew opracował francuski ogrodnik w 1800 roku, wykorzystując zarówno odmiany holenderskie, jak i współczesną dziką marchew (Queen Anne's Lace).
Jeśli ta lekcja historii nie jest wystarczająco motywująca, porozmawiajmy o smaku. Jesienią i zimą warzywa korzeniowe są absolutnie najsłodsze, ponieważ niskie temperatury powietrza i gleby sprzyjają przemianie skrobi w cukry. Zbiory z chłodniejszych regionów są w większości najlepsze, ponieważ ich delikatne części nadziemne zamarzły, podczas gdy marchew uprawiana w bardziej umiarkowanych regionach może być nadal połączona z łodygami i liśćmi. Kierunki kulinarne, w których można wykorzystać te piękne korzenie są tak liczne jak ich odcienie - zupy, sałatki, ciasta, chleby, soki, gulasze i wiele innych.
Sprzedaż marchwi
- Popularność marchwi można wykorzystać do zwiększenia zakupów innych produktów, w tym dipów, sprzętu do wyciskania soków, warzyw do wyciskania soków, innych przekąsek i sałatek w torebkach.
- Marchew jest dostępna w dużych ilościach przez cały rok. W swoich promocjach wprowadzaj ją do regularnej rotacji.
- Jesień: Marchewki są idealne do lunch boxów. Dzieci je uwielbiają, a rodzice doceniają ich walory zdrowotne. Promuj pojedyncze opakowania w sezonie szkolnym. Włącz marchew do jesiennych i zimowych promocji zup, ponieważ jest ona podstawowym składnikiem wielu zup. Nie zapomnij promować marchewki i dipu podczas promocji w dniu meczu piłki nożnej.
- Zima: Marchew jest popularna w sałatkach, więc uwzględnij ją w zimowych promocjach świątecznych, aby zachęcić konsumentów do dodania zielonej sałatki do ich planu świątecznych posiłków. Uwzględnij marchew na tackach z warzywami. Promuj marchew jako doskonałą bazę dla konsumentów dbających o zdrowie, którzy są zainteresowani piciem soków. Nie zapomnij o marchewce, gdy nadejdzie Chiński Nowy Rok. Poszatkowana marchew jest podstawowym składnikiem sajgonek.
- Wiosna: Wielkanoc i marchew to naturalni towarzysze. Co w końcu je zajączek wielkanocny? Promuj marchew w okresie świąt wielkanocnych jako pożywną przekąskę zarówno dla zajączka wielkanocnego, jak i dla Twoich dzieci.
- Lato: Promuj marchew jako szybką, łatwą do przenoszenia przekąskę, która nie roztopi się w letnim upale. Uwzględnij marchew w promocjach dotyczących grillowania, aby zachęcić konsumentów do przygotowania mieszanki warzyw na grillu.
Marchew organiczna
Marchew organiczna jest ogromną częścią kategorii warzyw organicznych. Organiczna marchew jest dla wielu konsumentów łatwym punktem wejścia do kategorii produktów organicznych, ponieważ jej cena jest tak zbliżona do ceny marchwi konwencjonalnej. Popularność marchwi jako podstawy w większości kuchni sprawia, że jest ona doskonałym miejscem do skoncentrowania promocji marketingowych produktów organicznych.
Sprzedaż marchwi organicznej
Sprzedając marchew luzem, należy pamiętać o oddzieleniu produktów organicznych od konwencjonalnych. Woda z marchwi konwencjonalnej może zanieczyścić produkty organiczne, jeśli dotknie marchwi organicznej. Marchew pakowana w worki może być wystawiona obok swoich konwencjonalnych odpowiedników, pod warunkiem, że są one od siebie oddzielone. Marchew organiczna ma podobną cenę do marchwi konwencjonalnej, więc konsumenci unikają szoku cenowego, gdy jest ona wystawiona obok produktów konwencjonalnych. Spróbuj wyeksponować marchew obok siebie i z marchewką organiczną w dziale produktów organicznych, aby sprawdzić, która z nich sprzedaje się lepiej.
Oferuj konsumentom różne opcje na tym samym straganie. Uwzględnij marchew luzem, marchew pakowaną w torebki i marchew świeżo krojoną, taką jak słupki lub chipsy, aby zadowolić wszystkich konsumentów.
Eksponując organiczną marchew, użyj jej jaskrawego pomarańczowego koloru jako kolorowego akcentu pomiędzy dwoma zielonymi warzywami.
Promocja marchwi organicznej
Sprzedawaj organiczną marchew wraz z innymi produktami organicznymi, takimi jak sok i dip marchewkowy. Wykorzystaj organiczną marchew jako okazję do przekonania konsumentów do spróbowania produktów organicznych. Wykorzystaj promocje związane z powrotem do szkoły, aby zachęcić rodziców do zakupu organicznej marchwi do pudełek na lunch dla dzieci.
Wykorzystaj marchew organiczną jako główny element promocji na organiczne sałatki. Zgrupuj razem organiczne produkty do sałatek i wykorzystaj zniżki na organiczną marchew, aby zachęcić konsumentów do zakupu wystarczającej ilości produktów organicznych do stworzenia całej sałatki.
Stwórz promocję na organiczne soki z organiczną marchewką w roli głównej. W ramach promocji oferuj sprzęt do wyciskania soków oraz inne warzywa do wyciskania soków, takie jak organiczne buraki i jarmuż.
Oferuj organiczne marchewki jako część promocji w dniu meczu piłki nożnej. Nie zapomnij wykorzystać ich w okresie świąt wielkanocnych jako smaczną przekąskę dla wielkanocnego zajączka i dla dzieci.