Treny rynku świeżych produktów spożywczych w 2021 r.

Rok 2020 był bezprecedensowy pod wieloma względami i stanowił ogromne wyzwanie dla dostawców świeżych produktów, detalistów i kupujących.

Wprowadzenie na rynek szczepionek COVID-19 dało wszystkim nadzieję na powrót do normalności w nadchodzącym roku. Spostrzeżenia pochodzą z przeprowadzonego latem 2020 roku badania Breakthrough Solutions National Consumer Survey dotyczącego zachowań, pragnień i doświadczeń związanych z zakupami online oraz z wielu innych źródeł badań trendów.

Patrząc w przyszłość, Breakthrough Solutions prezentuje główne trendy rynku świeżych produktów spożywczych w 2021 trendy konsumenckie dla dostawców produktów. Każdy z nich może zapewnić możliwości dla tych, którzy wykorzystają te trendy:

Treny rynku świeżych produktów spożywczych w 2021 - zakupy online

Branża świeżych produktów musi działać już teraz, aby cyfrowa przyszłość nie spowodowała powrotu do utowarowionej przeszłości i spadku sprzedaży.

Zakupy spożywcze w internecie utrzymają się i będą się szybko rozwijać. Oczekuje się, że sprzedaż online w 2020 roku wzrośnie o ponad 90% w stosunku do 2019 roku i może osiągnąć ponad 20% całkowitej sprzedaży artykułów spożywczych do 2025 roku. Aby zrozumieć ten wzrost, weź pod uwagę, że w 2019 r. wynosił on zaledwie 3,4%. Podczas gdy sektor online rośnie. Cyfrowa zmiana ma potencjał, aby zagrozić markom świeżych produktów, przychodom i rentowności. Ponieważ konsumenci dokonują teraz zakupów w świecie omnichannel, zakupy świeżych produktów online to zupełnie inne doświadczenie i proces decyzyjny niż pchanie wózka przez dział warzyw i owoców.

Ponad 50% kupujących kupuje mniej świeżych produktów online niż podczas wizyt w sklepie. Niepokojące jest to, że kupujący znacznie rzadziej próbują nowych produktów online. Konsumenci czują, że mają mniej opcji wyboru świeżych produktów podczas zakupów online w porównaniu do zakupów w sklepie. Ponieważ klienci szybko przyjmują podejście omnichannel, dodając zakupy online do swoich cotygodniowych zwyczajów zakupowych, istnieje potrzeba, aby marki i kategorie pozostawały w centrum uwagi konsumentów.

Treny rynku świeżych produktów spożywczych w 2021 – wzrost i zmiana roli opakowań

Obawy związane z bezpieczeństwem żywności, które pojawiły się w związku z COVID-19, spowodowały w tym roku duży popyt na produkty pakowane, ale mimo to konsumenci nie przestali dbać o zrównoważony rozwój. Obawy te, w połączeniu z rosnącym zapotrzebowaniem na opakowania, które są w stanie sprostać wymogom łańcucha dostaw i komunikacji marki, stawianym przez internetowe sklepy spożywcze, zmuszają firmy produkujące żywność do ponownego przemyślenia roli opakowań.

Tworzenie nowych opakowań w 2020 roku zapewniło dodatkowe możliwości budowania marki w celu bezpośredniej komunikacji z konsumentami - zwłaszcza w internecie. Wyróżniające się opakowanie może wzmocnić obecność dostawcy produktów. Tymczasem wpływ opakowania może obejmować branding, komunikaty, przepisy kulinarne, powody do ponownego zakupu oraz sprzedaż krzyżowa produktów na opakowaniu.

Treny rynku świeżych produktów spożywczych w 2021 – rynek produktów uprawianych lokalnie wchodzi w wiek dojrzały

Innowacje w zakresie platform cyfrowych łączących rolników z konsumentami pomagają podaży nadążyć za szybko rosnącym popytem na lokalnie uprawiane produkty.

Dzięki tym innowacjom nowi lokalni dostawcy stają się coraz bardziej konkurencyjni cenowo, zapewniają dostawy przez cały rok, a nawet zajmują miejsce na półkach sklepowych i przyciągają uwagę konsumentów. Jednocześnie popyt na produkty lokalne wciąż rośnie, a millenialsi chcą wspierać lokalnych rolników. Pandemia spowodowała silny bodziec i zainteresowanie konsumentów wydawaniem pieniędzy w swoich społecznościach.

Tradycyjni dostawcy produktów znajdą się pod zwiększoną presją konkurencyjną, ponieważ lokalne gospodarstwa rolne staną się bardziej konkurencyjne cenowo dzięki całorocznej działalności i rozwiną nowe partnerstwa strategiczne z detalistami i dostawcami usług gastronomicznych.

Treny rynku świeżych produktów spożywczych w 2021 - rodzinne posiłki jemy w domu

Pandemia spowodowała wzrost wydatków na żywność przygotowywaną w domu z blisko 50% przed COVID do 66% w kwietniu 2020 roku i pozostała na wysokim poziomie 54% w sierpniu, dane w USA według USDA. Jednak oprócz wzrostu wydatków, rok 2020 przyniósł także wzrost zainteresowania gotowaniem w domu - próbowaniem nowych przepisów, spożywaniem świeżych produktów jako zdrowego wyboru oraz próbowaniem nowych odmian produktów i produktów o wartości dodanej. Wzrost rodzinnego gotowania i wspólnego jedzenia będzie kontynuowany w 2021 roku.

Dwa kluczowe trendy napędzają wzrost liczby posiłków w domu.

  • Przenoszenie się do pracy w domu.
  • Liczba zamkniętych restauracji na stałe lub na dłuższy czas z powodu pandemii koronawirusa.

W połączeniu, konsumenci będą nadal otrzymywać większość swoich warzyw od rolnika i owoców w domu w przewidywalnej przyszłości.

Treny rynku świeżych produktów spożywczych w 2021 - żywności jako lekarstwo

Jedzenie świeżych produktów zawsze było uważane za istotną część zdrowej diety. Od wielu lat konsumenci zwiększają również spożycie produktów bogatych w, zdrowe właściwości. To wyjaśnia, dlaczego produkty takie jak zielenina i jagody rosły w sprzedaży szybciej niż inne produkty w 2020 roku.

Treny rynku świeżych produktów spożywczych w 2021 – zmiana łańcucha dostaw żywności prowadzi do narodzin nowych partnerstw

Wraz z eksplozją zakupów online z domu, detaliści szybko zróżnicowali sposób, w jaki konsumenci mogą zamawiać i otrzymywać żywność, aby chronić swój udział w rynku i zdywersyfikować ryzyko. Kupujący muszą teraz wybierać spośród wielu różnych sposobów zakupu świeżych warzyw produktów od detalistów: Wewnątrz sklepu detalicznego, online z odbiorem w sklepie, z dostawą do skrzynki lub z dostawą do domu lub biura. Stworzyło to omnichannelowe podejście do sprzedaży i zakupów warzyw i owoców , w którym nie ma jeszcze wyraźnego zwycięzcy.

Zrozumienie tego nowego omnichannel shopper będzie miało kluczowe znaczenie, ponieważ klienci millennialsi i generacja z tworzą długoterminowe wzorce zachowań, kanałów i preferencji produktowych, które będą wpływać na sposób sprzedaży i zakupów w nadchodzących latach. Dążenie do strategicznego partnerstwa, aby pomóc w zawarciu umów na dystrybucję za pośrednictwem alternatywnych kanałów omnichannel, może pomóc w wyeliminowaniu zmienności z planowania podaży i popytu dla firm produkujących świeże produkty.

Treny rynku świeżych produktów spożywczych w 2021 –  poszukiwanie świeżości i nowości

Szczepionki są dostępne, ale będzie to długa walka dla wielu. Konsumenci, którzy są już zmęczeni rozmowami telefonicznymi, serialami telewizyjnymi i przepisami mamy, będą poszukiwać nowości, świeżości i autentyczności w nowych potrawach i przepisach do wypróbowania w domu. Konsumenci są zmęczeni tak wieloma obszarami izolacji jako stylu życia ochrony. To otworzy drzwi dla tych firm, które potrafią połączyć ofertę świeżych owoców i warzyw z nowymi, smacznymi i zdrowymi sposobami ich przygotowania - i przekazać tę informację w sposób angażujący odbiorców docelowych.

Wiele trendów sprzed pandemii powróci

Bardzo często kryzys powoduje inwestycje, które prowadzą do skoku w przyszłość. Jest pewne, że technologia zastosowana w szczepionkach na COVID zostanie wykorzystana w inny sposób i całkiem możliwe, że w rezultacie świat zostanie trwale zmieniony. Warto zauważyć, że firmy już pracują nad wykorzystaniem tej technologii w celu przeprowadzenia prób zastosowania jej do walki z rakiem, grypą i wieloma innymi chorobami. Kryzys doprowadzi do inwestycji, które zmienią świat.

Można sobie wyobrazić podobne możliwości w przypadku usług dostarczania restauracji i usług dostarczania warzyw od rolnika i owoców do domu. Z pewnością wielu konsumentów, którzy nigdy nie korzystali z żadnej z tych alternatyw, przyzwyczaiło się do zamawiania online.

W czasie pandemii nie robiliśmy tego, bo chcieliśmy; robiliśmy to, bo było to wymagane przez prawo, uważaliśmy to za rozsądne, aby zminimalizować ryzyko zarażenia się wirusem SARS, było to zgodne ze zmianami w życiu i pracy, takimi jak niechodzenie do biura.

Innymi słowy, przed pandemią, jedliśmy na mieście tyle ile jedliśmy, nie tylko z przyjemności, ale dlatego, że nasze życie tego wymagało. Uczniowie szkół średnich zostawali do późna na próby sztuk teatralnych lub treningi drużyn sportowych. Młodzi mężczyźni i kobiety wychodzili na randki, ludzie biznesu podróżowali na rozmowy handlowe, a rodziny wyjeżdżały na wakacje. Zabieranie coś do jedzenia podczas robienia tych wszystkich rzeczy było tyle konieczności, jak funkcja pragnienia. Ta konieczność nie zmieni się w przyszłości, ponieważ mieliśmy rok w kwarantannie!

Oczywiście, na tę nową normalność może wpłynąć doświadczenie pandemii - być może w sposób trudny do przewidzenia. Niektórzy sugerują, co jest całkiem prawdopodobne, że firmy przyzwyczajone do unikania wydatków na podróże mogą zachęcać swoich pracowników do odbywania większej ilości spotkań online - i tak może się stać. Jest jednak również całkiem możliwe, że osoby mniej podróżujące w interesach zdecydują się na więcej podróży osobistych.

Trzeba być ostrożnym, aby nie zakładać, że wszystkie zmiany spowodowane pandemią są trwałe. Jasne, wiele restauracji zostało zamkniętych, ale po pandemii można założyć, że prawo popytu i podaży nie zostało uchylone. Jeśli ludzie zaczną wyjeżdżać z domu, chodzić do biura, itp., można się spodziewać, że restauracje zaczną się otwierać w tych wszystkich wolnych miejscach.

Prognozy na rynku świeżej żywności:

  • Zakupy online zmniejszą się z obecnego poziomu, gdy zostanie uznane za bezpieczne chodzenie do supermarketu. Produkty o zmiennej jakości, takie jak produkty spożywcze, odnotują większe spadki niż produkty niezmienne, takie jak ręczniki papierowe czy zupy w kubkach.
  • Po miesiącach dostaw wszystkiego w jakimś opakowaniu, pojawi się dodatkowe zainteresowanie hurtowymi, pięknie wyeksponowanymi świeżymi produktami. Demonstracje oraz możliwość skosztowania i spróbowania, zupełnie niedostępne w sieci, będą cenione.
  • Po miesiącach spędzonych w domu, pojawi się zainteresowanie jakością, a jeśli chodzi o świeże produkty, zainteresowanie skupi się na tym, gdzie i jak można dostać najlepsze owoce i warzywa. Tak więc wyzwaniem dla działań lokalnych jest właśnie to: Czy mogą być one najbardziej smaczne, najlepszej jakości, itd.
  • Ludzie mają już dość ograniczania się do jedzenia w domu i będą tłumnie odwiedzać restauracje. Podobnie jak w latach 20. po wielkiej pandemii grypy po I wojnie światowej, ludzie będą chcieli wyjść z domu, świętować i angażować się. Efekt ten dotyczy również szkoły, podróży itp., więc długoterminowy trend z ostatnich 100 lat, w którym coraz większy procent pensji wydawanej na żywność jest wydawany na jedzenie poza domem, zostanie wznowiony i przyspieszy.
  • Po wyjściu z pandemii, ludzie będą wykazywać mniejsze zainteresowane zdrowiem. Będzie panowało rozpieszczanie, a przemysł spożywczy będzie musiał walczyć o zmianę orientacji konsumentów.
  • Detaliści i restauracje pilnie dążą do partnerstwa z firmami dostarczającymi posiłki oraz żywność do domów i biur. Detaliści często płacą opłatę, a konsumenci czują się zobowiązani do napiwków, plus usługi pobierają opłatę za dostawę. Czasami cena naliczana jest również inna niż ta, którą zapłaciłoby się w sklepie. W przyszłości detaliści i operatorzy gastronomiczni będą prawdopodobnie poszukiwać sposobów na uniknięcie tych kosztownych partnerstw.
  • Konsumenci nadal będą zaintrygowani nowymi i interesującymi produktami. Jednak próbowanie rzeczy, których rodzina nigdy nie próbowała i widziała tylko zdjęcie w Internecie, jest dla wielu zbyt dużym ryzykiem. W miarę ustępowania pandemii pojawi się możliwość degustacji, która jest pozbawionym ryzyka sposobem na wypróbowanie nowych produktów.

Prawda jest taka, że z wyjątkiem kilku tygodni na początku pandemii w marcu 2020, produkty nie odnotowały tak dużych wzrostów sprzedaży, jak wiele artykułów spożywczych. Nie zostało to jeszcze zbadane, ale łatwość psucia się produktów, ich zmienna jakość i chęć dogadzania sobie, gdy ludzie są uwięzieni w swoich domach... wszystko to prawdopodobnie przyczynia się do takiego stanu rzeczy.

Wyzwaniem będzie posiadanie lepszych i bardziej spójnych produktów oraz zadbanie o to, aby branża gastronomiczna postrzegała świeżość warzyw i owoców jako przewagę konkurencyjną.

Źródło:

Breakthrough Solutions National Consumer Survey

Cześć!

Szukamy dostawców świeżych owoców i warzyw!

Prześlij nasz adres, PlonyPola.pl osobie, od której kupujesz na lokalnym rynku warzywa i owoce.

Poproś, aby dodał swoje ogłoszenie. Za darmo!