Trendy sprzedaży świeżych warzyw i owoców 2020

Wraz z początkiem roku 2020, różne firmy spożywcze i platformy handlowe podzieliły się swoimi przewidywaniami dotyczącymi najważniejszych trendów żywnościowych, które będą kształtować rynek świeżych produktów. Poniżej przedstawiamy niektóre z nich:

Trendy sprzedaży świeżych warzyw i owoców. Nacisk na zdrowie i długowieczność.

Konsumenci coraz częściej dostrzegają korelację pomiędzy tym, co jedzą, a tym, jak się czują i jakie są ich potrzeby zdrowotne. Podczas zakupów konsumenci zwracają większą uwagę na owoce i warzywa egzotyczne lub o specjalnej jakości. Szczególnie w północno-zachodniej Europie produkty o szczególnych właściwościach zdrowotnych, takie jak jagody, awokado, mango, granaty, papaja i słodkie ziemniaki, zyskały na popularności i zyskały miano "super żywności".

Marketing niszowych produktów rozwija się i wywołuje boom sprzedażowy, szczególnie na rynku produktów luksusowych. W konsekwencji produkty te wykazują silny roczny wzrost importu na poziomie 10-20 %, podczas gdy inne bardziej powszechne i masowe produkty, takie jak pomarańcze i pomidory, odnotowały niewielki wzrost.

Trendy sprzedaży świeżych warzyw i owoców Żywność wygodna.

Sklepy przewidują wysoki popyt na chłodzone przekąski w opakowaniach "jednoporcjowych". Inna nazwa to warzywa z wartością dodaną lub owoce z wartością dodaną. Zdrowe przekąski są coraz popularniejsze, a "chwyć i idź" staje się normą. Firma oferująca zdrowe przekąski przewiduje, że produkty takie jak batony odżywcze będą w coraz większym stopniu wytwarzane ze świeżych owoców i warzyw, a do tego potrzebne są innowacje w zakresie produktów spożywczych, nowe technologie, produkty może kanały dystrybucji. Ponadto oczekuje się, że ruch związany z dietą roślinną będzie się nadal rozwijał, co jest szczególnie istotne w przypadku produktów zastępujących mięso, i oczekuje się, że do 2023 roku osiągnie wartość 2,5 miliarda dolarów w USA.

Trendy sprzedaży świeżych warzyw i owoców Popularność produktów czystych i organicznych.

Znaczna liczba konsumentów z Ameryki Północnej i Europy poszukuje produktów czystych i naturalnych. Główną motywacją do zakupu organicznie uprawianych owoców i organicznie uprawianych warzyw jest to, że kojarzą się one ze zdrowiem i lepszym smakiem. Na rynku USA popyt na produkty organiczne przewyższa podaż, dzięki czemu łatwiej jest znaleźć nabywców i uzyskać wyższe marże. Z drugiej strony, spełnienie coraz bardziej wymagających norm ekologicznych może stanowić wyzwanie dla eksporterów owoców i warzyw z krajów tropikalnych.

Trendy sprzedaży świeżych warzyw i owoców Sukces w handlu detalicznym determinowany przez jakość.

Według raportu o trendach Fruit Logistica 2019, konsumenci stają się znacznie bardziej wyedukowani pod względem sposobu robienia zakupów. Konsumenci wybierają miejsce zakupu swoich artykułów spożywczych w oparciu o jakość świeżej żywności w sklepie, przy czym sekcja świeżych owoców i warzyw ma najwyższy priorytet. Przeprowadzone badanie wykazało również, że klienci zadowoleni z jakości świeżej żywności w sklepie będą odwiedzać go o 7% częściej niż ci, którzy nie są zadowoleni. Ponadto, konsumenci są skłonni zapłacić więcej za świeże warzywa i świeże owoce, produkty wyższej jakości, a ich średni koszyk będzie o 24% większy. Pokazało to wzrost znaczenia świeżych owoców i warzyw dla rentowności handlu detalicznego żywnością, ponad powiększanie powierzchni i udział promocji w napędzaniu sprzedaży.

Trendy sprzedaży świeżych warzyw i owoców Zrównoważony rozwój

Istnieje duży zakres aspektów środowiskowych i społeczno-ekonomicznych zrównoważonego rozwoju związanych z przemysłem świeżych produktów, które mogą mieć wpływ na różne etapy łańcucha dostaw owoców i dostaw warzyw. Jednymi z najważniejszych w tej branży, poza zrównoważonym rozwojem gospodarczym, są woda, straty i odpady żywności, opakowania, stosowanie środków chemicznych i energia. Więcej firm w tym sektorze będzie inwestować w zrównoważony rozwój, motywowanych korzyściami płynącymi z inwestowania w nie oraz reputacją swojej marki.

Firmy zajmujące się produkcją podstawową zaczynają inwestować w takie aspekty jak straty żywności, efektywność energetyczna i ślad węglowy, poprzez innowacje takie jak suszenie produktów, chłodnie w gospodarstwach i poza nimi oraz obróbka po zbiorach.

Kwestie zrównoważonego rozwoju zyskują na znaczeniu wśród konsumentów, którzy zwiększają swoją wiedzę na temat sposobu produkcji żywności. Według raportu Retail Industry Leaders Association (RILA), 93% światowych konsumentów oczekuje, że marki, z których korzystają, będą wspierać kwestie społeczne i środowiskowe.

Cześć!

Szukamy dostawców świeżych owoców i warzyw!

Prześlij nasz adres, PlonyPola.pl osobie, od której kupujesz na lokalnym rynku warzywa i owoce.

Poproś, aby dodał swoje ogłoszenie. Za darmo!