Strategie marketingowe zwiększające sprzedaż warzyw i owoców

Przez wiele dekad dietetycy i inni specjaliści ds. zdrowia starali się nakłonić konsumentów do spożywania większej ilości świeżych warzyw i owoców. Jednak marketing warzyw i owoców może stanowić wyzwanie. Na szczęście, społeczeństwo stało się bardziej zainteresowane odżywianiem, koncepcją "żywności funkcjonalnej" i gotowaniem w domu. Właściciele firm produkujących świeże produkty mogą wykorzystać te trendy, aby edukować potencjalnych klientów i zachęcać do spożywania świeżych warzyw i owoców.

Etykietowanie i edukacja żywieniowa

Jedną z najważniejszych zalet świeżych warzyw i owoców jest fakt, że te produkty spożywcze są uważane przez dietetyków, lekarzy i samych konsumentów za "zdrowe". Dzieje się tak dlatego, że owoce i warzywa są często bogate w błonnik, niskokaloryczne, często zawierają niezbędne składniki odżywcze, takie jak witamina C, potas i kwas foliowy. Mogą

być bogate w związki, które oferują znaczące korzyści zdrowotne. Społeczeństwo może jednak nie być świadome profilu żywieniowego wybranego owocu lub warzywa. Etykiety na świeżych produktach paczkowanych mogą zawierać informacje cenne dla konsumentów, którzy zastanawiają się, co czytają.

  • Etykiety na opakowaniach: Standardowe etykiety żywieniowe zawierają podział na mikro- i makroskładniki, a także informacje o wielkości porcji i liczbie kalorii na porcję, jaką zawiera owoc lub warzywo. Sprzedawcy warzyw i owoców mogą umieszczać dodatkowe informacje na temat potencjalnych korzyści zdrowotnych, jakie oferuje dany rodzaj produktu, pod warunkiem, że informacje te są poprawne i zgodne z przepisami dotyczącymi etykietowania żywności.
  • Plakaty sklepowe: Wiele warzyw i owoców jest sprzedawanych bez opakowania i nieopakowanych. Jeśli konsument nie robi zakupów za pomocą smartfona, określenie informacji o wartościach odżywczych świeżych produktów w punkcie sprzedaży może być trudne.
  • Handlowcy mogą tworzyć plakaty zawierające informacje o wartościach odżywczych świeżych produktów. Sprzedawca może następnie umieścić plakat w pobliżu warzyw i owoców, aby klienci mieli dokładne informacje podczas wybierania produktów do zakupu.
  • Plany lekcji: Nauczyciele często szukają dodatkowych materiałów, które mogliby wykorzystać w nauczaniu swoich uczniów. Sprzedawcy i dostawcy mogą współpracować z nauczycielami w celu opracowania materiałów dostosowanych do wieku uczniów, które przedstawiają korzyści płynące ze spożywania warzyw i owoców. Materiały te mogą zawierać zabawne zadania, takie jak kolorowanie obrazków przedstawiających produkty, a także gry i quizy.
  • Możliwe jest także włączenie nauki o warzywach i owocach do szkolnego programu nauczania. Na przykład, owoce i warzywa uprawiane są na całym świecie. Uczniowie mogą być zachęcani do poznania krajów, z których pochodzą ich owoce i warzywa w ramach zajęć z wiedzy o społeczeństwie, geografii lub języka obcego. Podobnie, uczniowie mogą badać etymologię nazw różnych rodzajów produktów, a nawet identyfikować wzmianki o nich lub ich wizerunki w literaturze i sztuce.

Pomysły na przygotowanie potraw z warzyw i owoców

Konsumenci często niechętnie kupują świeże owoce i warzywa, ponieważ nie wiedzą, jak je przygotować i przyrządzić. Specjaliści ds. marketingu warzyw i owoców pracujący dla dostawców produktów, jak również detalistów, mogą przejąć inicjatywę w edukowaniu konsumentów na temat różnych sposobów przygotowywania produktów i włączania warzyw i owoców do ich codziennych i tygodniowych planów posiłków. Profesjonalni kucharze, ekonomiści domowi i zarejestrowani dietetycy mogą pomóc w opracowaniu innowacyjnych, smacznych i zdrowych przepisów.

Pomysły na dystrybucję przepisów

Drukowanie przepisów na opakowaniach: Podczas gdy wiele świeżych produktów jest sprzedawanych luzem, niektóre z nich są pakowane. Opakowanie daje sprzedawcom możliwość zamieszczenia wskazówek i przepisów, które mogą pomóc konsumentom w przygotowaniu pysznych dań z warzyw i owoców. Nawet w przypadku zastosowania minimalnego opakowania, takiego jak opaska spinająca łodygi brokułów lub szparagów, można umieścić informacje o tym, jak znaleźć przepisy w Internecie.

Przykład

  • Darmowe przepisy na brokuły można znaleźć na stronie www.PlonyPola.pl.
  • Na stronie www.PlonyPola.pl można pobrać bezpłatną książkę kucharską na temat warzyw.

Treści online: Dostawcy warzyw i owoców, którzy sprzedają je online, konta na portalach społecznościowych lub oba te miejsc, mają możliwość udostępniania zdjęć i filmów pokazujących przygotowanie przepisów z wykorzystaniem świeżych warzyw i owoców. Wpisy na blogach i e-booki mogą również zawierać porady kulinarne, jak również pełne przepisy na dania główne, dodatki, sałatki i desery.

  • Partnerstwa redakcyjne: Autorzy książek kucharskich, blogerzy, influencerzy mediów społecznościowych i gospodarze programów telewizyjnych mogą być zainteresowani nawiązaniem współpracy z dostawcami i sprzedawcami warzyw i owoców. Współpracując z wpływowymi osobistościami medialnymi, specjaliści ds. marketingu warzyw i owoców mogą lepiej budować wiarygodność swoich marek.
  • Zajęcia w sklepach i degustacje: Dostawcy warzyw i owoców i kierownicy sklepów mogą współpracować przy organizowaniu w sklepach zajęć kulinarnych, pokazów i degustacji dla klientów. Jeśli chodzi o degustację, demonstranci mogą używać warzyw i owoców zamiast krakersów, jeśli próbką jest dip lub sos. Na przykład, jeśli próbką jest sos serowy, zamiast dawać klientowi krakersa lub precelka do maczania w sosie, demonstrator może podać mu brokuły lub różyczki kalafiora.
  • Konkursy kulinarne: Sprzedawcy i dostawcy mogą również sponsorować konkursy kulinarne, zachęcając konsumentów do opracowywania i zgłaszania swoich ulubionych przepisów z wykorzystaniem warzyw i owoców. Wiele osób uważa, że konkursy są ekscytujące i stanowią wyzwanie, a ich entuzjazm może być zaraźliwy, przyciągając uwagę innych konsumentów do marki produktu lub sklepu detalicznego.
  • Wykorzystanie "odpadów" warzywnych: Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, w jaki sposób tzw. odpady warzywne (skórki, końcówki i inne resztki) mogą być wykorzystane przez konsumentów. Dostawcy i sprzedawcy warzyw i owoców mają do odegrania rolę w edukowaniu konsumentów, w jaki sposób mogą zmniejszyć ilość odpadów i zmaksymalizować wartość produktów, które kupują. Na przykład, resztki warzyw mogą być dodawane do kompostu, a następnie wykorzystane do naturalnego i efektywnego nawożenia ogrodów. Ponadto obierki i skrawki warzyw można wykorzystać do robienia bulionów i wywarów.

Informacje o tych zastosowaniach mogą być prezentowane na stronach internetowych, w mediach społecznościowych, w broszurach lub podczas specjalnych wydarzeń i zajęć w sklepie. Możliwe jest również nawiązanie współpracy z lokalnymi grupami ekologicznymi, szkołami gotowania i klubami ogrodniczymi w celu opracowania programów zachęcających konsumentów do odpowiedzialnego wykorzystywania i recyklingu odpadów produkcyjnych.

Opcje paczkowanych warzyw i owoców 

Wiele warzyw i owoców jest sprzedawanych luzem, ale wielu dostawców sprzedaje również produkty pakowane. Oto kilka pomysłów na pakowane owoce i warzywa, które oferują konsumentom dodatkową wartość:

  • Wstępnie pokrojone warzywa: Niektórzy konsumenci wolą uniknąć pracy związanej z myciem, obieraniem i krojeniem warzyw. Dla tych osób rozwiązaniem są wstępnie pokrojone, paczkowane produkty. Szczególnie popularne są wstępnie pokrojone świeże brokuły i kalafior. Ze względu na swój kształt, warzywa te są często spożywane na surowo jako przekąska lub przystawka.
  • Przekąski i posiłki w pojedynczych porcjach: Wiele osób poszukuje zdrowych i wygodnych opcji lekkich posiłków i przekąsek. Wiele firm odniosło sukces pakując wstępnie pokrojone, umyte warzywa wraz z dipami, takimi jak hummus, krakersy czy nawet ser.
  • Tacki na przyjęcia: Tace z owocami i warzywami są często spotykane na przyjęciach i innych imprezach. Ich przygotowanie może być jednak czasochłonne, dlatego też wielu sprzedawców i dostawców sprzedaje tace z owocami i warzywami na przyjęcia. Do popularnych opcji należą półmiski z warzywami i dipem serowym lub cebulowym, półmiski z owocami i serem, a także półmiski z owocami i słodkimi dipami, takimi jak sos karmelowy do jabłek.

Gotowe posiłki z warzyw i owoców

Konsumenci, którzy chcieliby jeść w domu, ale nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie, często korzystają z usług zestawów posiłków i gotowych dań dostępnych w sklepach:

  • Zestawy posiłków: Ten rodzaj usług pozwala klientom na gotowanie własnych posiłków od podstaw, ale czyni to bardziej wygodnym poprzez dostarczanie wstępnie podzielonych składników wraz z instrukcjami krok po kroku w zestawie posiłków. Zestawy posiłków są często sprzedawane online za pośrednictwem usług dostawy, choć niektóre sklepy spożywcze również je sprzedają.
  • Posiłki typu "podgrzej i zjedz": Posiłki typu "podgrzej i zjedz" zapewniają wygodę o krok dalej, oferując w pełni przygotowany posiłek, a następnie zamykając go tak, aby klient mógł go podgrzać w dogodnym dla siebie momencie. Tego typu posiłki najczęściej kupuje się online w ramach abonamentu, choć mogą być one również dostępne w supermarketach.
  • Gotowe jedzenie: Sklepy spożywcze mogą zmniejszyć ilość odpadów i zmaksymalizować zyski poprzez przygotowywanie gorących i zimnych przepisów z warzyw i owoców, które są nadal świeże, ale zbliżają się do końca okresu przydatności do spożycia. Dania te są następnie sprzedawane w delikatesach, w sklepowych barach sałatkowych lub barach z gorącymi daniami.

We wszystkich tych przykładach, świeże produkty mogą dodać kolor, smak i wartości odżywcze do oferty posiłków. Ponadto, włączenie warzyw i owoców do zestawów posiłków może również pomóc początkującym kucharzom nabrać wprawy w pracy z produktami. Z czasem ten komfort może doprowadzić do zwiększenia sprzedaży.

Rozwijanie partnerstwa marketingowego warzyw i owoców

Sprzedawcy warzyw i owoców i marketerzy często korzystają z partnerstwa marketingowego. Oznacza to współpracę z innymi firmami w celu połączenia świeżych warzyw i owoców ze sprzętem do gotowania, przyprawami i dodatkowymi składnikami przepisów, aby zwiększyć sprzedaż wszystkich produktów objętych promocją.

  • Sprzęt do gotowania: W ostatnich latach obserwuje się duże zainteresowanie wykorzystaniem zarówno wolnowarów, jak i szybkowarów elektrycznych przy przygotowywaniu wygodnych, smacznych posiłków. Firmy produkujące artykuły spożywcze i sprzedawcy detaliczni mogą rozważyć współpracę z producentami tych urządzeń w celu opracowania przepisów lub współsponsorowania imprez organizowanych w sklepach.
  • Sokowirówki i blendery: Soki i smoothies stają się coraz bardziej popularne, szczególnie te, które zawierają zarówno warzywa, jak i owoce w jednym pysznym napoju.
  • Narzędzia do serwowania i naczynia: Prezentacja żywności jest bardzo ważna. Piękno warzyw i owoców można podkreślić, podając je w atrakcyjnych misach i półmiskach lub na nich. Współpracując z producentami elementów do serwowania, sklepy spożywcze i dostawcy mogą sprawić, że ich produkty spożywcze będą wydawać się bardziej atrakcyjne dla konsumentów.
  • Przyprawy: Wysokiej jakości produkty często smakują dobrze same, ale wiele osób docenia umiejętne użycie przypraw podczas przygotowywania dań z warzyw i owoców. Zioła, przyprawy, mieszanki przyprawowe, a także aromatyzowane sole i cukry mogą być łączone z konkretnymi owocami i warzywami i sprzedawane razem w specjalnych promocjach.

Cześć!

Szukamy dostawców świeżych owoców i warzyw!

Prześlij nasz adres, PlonyPola.pl osobie, od której kupujesz na lokalnym rynku warzywa i owoce.

Poproś, aby dodał swoje ogłoszenie. Za darmo!