Strategia marketingowa sprzedaży świeżych warzyw i owoców

Przez wiele dziesięcioleci dietetycy i inni specjaliści ds. zdrowia próbowali i próbują nakłonić konsumentów do spożywania większej ilości świeżych produktów. Jednak marketing warzyw i owoców może stanowić wyzwanie. Na szczęście społeczeństwo stało się bardziej zainteresowane odżywianiem, koncepcją "żywności funkcjonalnej" i gotowaniem w domu. Właściciele sklepów ze świeżymi produktami mogą wykorzystać te trendy, aby edukować klientów i zachęcać ich do spożywania świeżych warzyw i owoców.

Strategia marketingowa sprzedaży świeżych warzyw i owoców

Etykietowanie i edukacja żywieniowa

Jedną z najważniejszych zalet świeżych warzyw i owoców jest fakt, że te produkty spożywcze są uważane przez dietetyków, lekarzy i samych konsumentów za "zdrowe". Dzieje się tak dlatego, że warzywa i owoce często zawierają dużo błonnika, są niskokaloryczne, często zawierają niezbędne składniki odżywcze, takie jak witamina C, potas i kwas foliowy, a także mogą być bogate w związki, które oferują znaczące korzyści zdrowotne. Klienci mogą jednak nie być świadomi, jaki profil odżywczy ma dany owoc lub warzywo. Etykiety na świeżych warzywach i owocach paczkowanych mogą zawierać informacje cenne dla konsumentów, którzy zastanawiają się, co czytają.

  • Etykiety na opakowaniach: Standardowe etykiety wartości odżywczych zawierają podział na mikro- i makroskładniki, a także informacje o wielkości porcji i liczbie kalorii na porcję, jaką zawiera dany owoc lub warzywo. Dostawcy mogą umieszczać dodatkowe informacje o potencjalnych korzyściach zdrowotnych, jakie oferuje dany rodzaj produktu, pod warunkiem, że informacje te są poprawne i zgodne z przepisami dotyczącymi etykietowania żywności i leków.
  • Plakaty w sklepach: Wiele warzyw i owoców jest sprzedawanych bez opakowania i nieopakowanych. Jeśli klient nie robi zakupów przy pomocy smartfona, ustalenie informacji o wartościach odżywczych świeżych produktów w punkcie sprzedaży może być trudne. Aby temu zaradzić, możesz sponsorować program informacji o wartościach odżywczych surowych owoców, warzyw.
  • Handlowcy mogą bezpłatnie pobrać z internetu plakaty zawierające informacje o wartościach odżywczych świeżych warzyw i owoców. Sprzedawca może następnie wywiesić plakat w pobliżu warzyw i owoców, aby klienci mieli dokładne informacje podczas wybierania produktów do zakupu.
  • Plany lekcji: Nauczyciele często poszukują dodatkowych materiałów, które mogliby wykorzystać w nauczaniu swoich przedmiotów. Sprzedawcy i dostawcy mogą współpracować z nauczycielami w celu opracowania materiałów programowych dostosowanych do wieku uczniów, mówiących o korzyściach płynących ze spożywania warzyw i owoców. Materiały te mogą zawierać zabawne zadania, takie jak kolorowanie obrazków przedstawiających produkty, a także gry i quizy.
  • Możliwe jest także włączenie nauki o warzywach i owocach do szkolnego programu nauczania. Na przykład, warzywa i owoce uprawia się na całym świecie. W ramach zajęć z wiedzy o społeczeństwie, geografii lub języka obcego można zachęcać uczniów do poznawania krajów, z których pochodzą ich warzywa i owoce. Podobnie, uczniowie mogą poznać etymologię nazw warzyw i owoców, a nawet znaleźć wzmianki o nich lub ich wizerunki w literaturze i sztuce.

Pomysły na przygotowanie potraw i przepisy kulinarne

Konsumenci często niechętnie kupują świeże warzywa i owoce, ponieważ nie wiedzą, jak je przygotować i przyrządzić. Specjaliści ds. marketingu warzyw i owoców pracujący dla dostawców produktów, jak również dla sprzedawców detalicznych, mogą przejąć inicjatywę w edukowaniu konsumentów na temat różnych sposobów przygotowywania produktów i włączania warzyw i owoców do codziennych i tygodniowych planów posiłków. Profesjonalni kucharze, ekonomiści domowi i zarejestrowani dietetycy mogą pomóc w opracowaniu innowacyjnych, smacznych i zdrowych przepisów.

Strategia marketingowa sprzedaży świeżych warzyw i owoców

Poniżej podajemy kilka pomysłów na przekazanie wskazówek dotyczących przygotowania i przepisów:

  • Drukowanie przepisów na opakowaniach: Wiele świeżych produktów sprzedawanych jest luzem, ale część z nich jest pakowana. Opakowanie daje sprzedawcom możliwość umieszczenia na nim wskazówek i przepisów, które mogą pomóc konsumentom w przygotowaniu pysznych dań z warzyw i owoców. Nawet przy minimalnym opakowaniu, takim jak opaska spinająca łodygi brokułów lub szparagów, można umieścić informacje o tym, jak znaleźć przepisy w internecie.
  • Treści online: Dostawcy warzyw i owoców, którzy są obecni w internecie poprzez stronę internetową, konta na portalach społecznościowych lub oba te portale, mają możliwość udostępniania zdjęć i filmów pokazujących przygotowanie przepisów z wykorzystaniem świeżych warzyw i owoców. Wpisy na blogu i e-booki mogą również zawierać porady kulinarne, a także pełne przepisy na dania główne, dodatki, sałatki i desery.
  • Partnerstwo redakcyjne: Autorzy książek kucharskich, blogerzy, influencerzy z mediów społecznościowych i prowadzący programy telewizyjne mogą być zainteresowani nawiązaniem współpracy z dostawcami i sprzedawcami produktów. Współpracując z wpływową osobistością medialną, specjaliści ds. marketingu warzyw i owoców mogą lepiej budować wiarygodność swoich marek.
  • Zajęcia w sklepach i degustacje: Dostawcy produktów i kierownicy sklepów mogą współpracować przy organizowaniu w sklepach zajęć kulinarnych, pokazów i degustacji dla klientów. Jeśli chodzi o degustację, demonstranci mogą używać warzyw i owoców zamiast krakersów, jeśli próbką jest dip lub sos. Na przykład, jeśli próbką jest sos serowy, zamiast dawać klientowi krakersa lub precelka do maczania w sosie, demonstrator może podać mu brokuły lub różyczki kalafiora.
  • Konkursy kulinarne: Sprzedawcy detaliczni i dostawcy mogą również sponsorować konkursy kulinarne, zachęcając konsumentów do opracowywania i zgłaszania swoich ulubionych przepisów z wykorzystaniem warzyw i owoców. Wiele osób uważa, że konkursy są ekscytujące i stanowią wyzwanie, a ich entuzjazm może być zaraźliwy, przyciągając uwagę innych konsumentów do marki produktu lub sklepu detalicznego.
  • Wykorzystanie "odpadów" warzywnych: Wiele osób nie wie, w jaki sposób tzw. odpady warzywne (skórki, wierzchołki i inne resztki) mogą być wykorzystywane przez konsumentów. Dostawcy i sprzedawcy detaliczni mają do odegrania ważną rolę w edukowaniu konsumentów, w jaki sposób mogą zmniejszyć ilość odpadów i zmaksymalizować wartość kupowanych produktów. Na przykład resztki warzyw mogą być dodawane do kompostu, a następnie wykorzystywane do naturalnego i skutecznego nawożenia ogrodów. Ponadto obierki i skrawki warzyw można wykorzystać do robienia bulionów i wywarów.
  • Informacje o tych sposobach wykorzystania można prezentować na stronach internetowych, w mediach społecznościowych, w broszurach lub podczas specjalnych wydarzeń i zajęć organizowanych w sklepach. Możliwe jest również nawiązanie współpracy z lokalnymi grupami ekologicznymi, szkołami gotowania i klubami ogrodniczymi w celu opracowania programów zachęcających konsumentów do odpowiedzialnego wykorzystywania i recyklingu odpadów produkcyjnych.

Strategia marketingowa sprzedaży świeżych warzyw i owoców – paczkowanie warzyw i owoców

Wiele warzyw i owoców jest sprzedawanych luzem, ale wielu dostawców sprzedaje także produkty pakowane. Oto kilka pomysłów na pakowane warzywa i owoce, które oferują konsumentom dodatkową wartość:

  • Wstępnie pokrojone warzywa: Niektórzy konsumenci wolą uniknąć pracy związanej z myciem, obieraniem i krojeniem warzyw. Dla tych osób rozwiązaniem są wstępnie pokrojone, paczkowane produkty. Szczególnie popularne są wstępnie pokrojone świeże brokuły i kalafior. Ze względu na swój kształt warzywa te są często spożywane na surowo jako przekąska lub przystawka.
  • Przekąski i posiłki w pojedynczych porcjach: Wiele osób poszukuje zdrowych i wygodnych opcji lekkich posiłków i przekąsek. Wiele firm odniosło sukces, pakując wstępnie pokrojone, umyte warzywa wraz z dipami, takimi jak hummus, krakersy czy nawet ser.
  • Tacki na przyjęcia: Tace z warzywami i owocami są często spotykane na przyjęciach i innych imprezach. Ich przygotowanie może być jednak czasochłonne, dlatego wielu sprzedawców i dostawców oferuje tace z warzywami i owocami na przyjęcia. Do popularnych opcji należą półmiski z warzywami i dipem ranczerskim lub cebulowym, półmiski z owocami i serem, a także półmiski z owocami i słodkimi dipami, takimi jak sos karmelowy do jabłek.

Strategia marketingowa sprzedaży świeżych warzyw i owoców – oferowanie gotowych posiłków

Konsumenci, którzy chcieliby jeść w domu, ale nie mają zbyt wiele czasu na gotowanie, często korzystają z usług zestawów posiłków i gotowych dań dostępnych w sklepach:

  • Zestawy posiłków: Ten rodzaj usług żywieniowych umożliwia klientom samodzielne przygotowywanie posiłków od podstaw, ale czyni to wygodniejszym dzięki dostarczaniu w zestawie gotowych składników wraz z instrukcjami krok po kroku. Zestawy posiłków są często sprzedawane przez Internet za pośrednictwem usług dostawy, choć niektóre sklepy spożywcze również je sprzedają.
  • Posiłki typu "podgrzej i zjedz": Posiłki typu "podgrzej i zjedz" to kolejny krok w stronę wygody, ponieważ oferują one w pełni przygotowany posiłek, a następnie szczelnie go zamykają, tak aby klient mógł go podgrzać w dogodnym dla siebie momencie. Tego typu posiłki najczęściej kupuje się przez Internet w ramach planu abonamentowego, choć mogą być one również dostępne w supermarketach.
  • Żywność gotowa: Sklepy spożywcze mogą ograniczyć marnotrawstwo i zmaksymalizować zyski, przygotowując dania na ciepło i na zimno z warzyw i owoców, które są jeszcze świeże, ale zbliżają się do końca okresu przydatności do spożycia. Dania te są następnie sprzedawane w delikatesach, w sklepowych barach sałatkowych lub barach z daniami gorącymi.

We wszystkich tych przykładach świeże produkty mogą dodać koloru, smaku i wartości odżywczych do oferowanych posiłków. Ponadto włączenie warzyw i owoców do zestawów posiłków może także pomóc początkującym kucharzom nabrać wprawy w pracy z produktami. Z czasem ta wygoda może doprowadzić do zwiększenia sprzedaży.

Strategia marketingowa sprzedaży świeżych warzyw i owoców –partnerstwa marketingowe

Sprzedawcy i sprzedawcy świeżych, całych produktów często korzystają z partnerstwa marketingowego. Oznacza to współpracę z innymi firmami w celu połączenia świeżych warzyw i owoców ze sprzętem kuchennym, przyprawami i dodatkowymi składnikami przepisów, aby zwiększyć sprzedaż wszystkich produktów objętych promocją.

  • Sprzęt kuchenny: W ostatnich latach obserwuje się duże zainteresowanie wykorzystaniem zarówno wolnowarów, jak i szybkowarów przy przygotowywaniu wygodnych i smacznych posiłków. Firmy produkujące artykuły spożywcze i sprzedawcy detaliczni mogą rozważyć współpracę z producentami tych urządzeń w celu opracowania przepisów lub współsponsorowania imprez organizowanych w sklepach.
  • Sokowirówki i blendery: Soki i smoothies cieszą się coraz większą popularnością, zwłaszcza te, które zawierają zarówno warzywa, jak i owoce w jednym pysznym napoju.
  • Narzędzia do serwowania i naczynia: Prezentacja żywności jest bardzo ważna. Piękno warzyw i owoców można podkreślić, podając je w atrakcyjnych misach i półmiskach lub na nich. Współpracując z producentami elementów do serwowania, sklepy spożywcze i dostawcy mogą sprawić, że ich produkty spożywcze będą wyglądały bardziej atrakcyjnie dla konsumentów.
  • Przyprawy: Wysokiej jakości produkty często smakują dobrze same w sobie, ale wiele osób docenia umiejętne stosowanie przypraw podczas przygotowywania dań z warzyw i owoców. Zioła, przyprawy, mieszanki przyprawowe, a także aromatyzowane sole i cukry można łączyć z określonymi warzywami i owocami i sprzedawać razem w specjalnych promocjach.

Cześć!

Szukamy dostawców świeżych owoców i warzyw!

Prześlij nasz adres, PlonyPola.pl osobie, od której kupujesz na lokalnym rynku warzywa i owoce.

Poproś, aby dodał swoje ogłoszenie. Za darmo!