Sprzedaż warzyw z własnej uprawy, kilka pomysłów
- Szczegóły
- Kategoria: Sprzedaż warzyw
Sprzedaż warzyw z własnej uprawy z godziwym zyskiem, z pewnością pragnie tego wielu rolników.
Od 1 stycznia 2016 r. możesz sprzedawać własne owoce, warzywa, czyli plony pola bez konieczności rejestracji działalności gospodarczej. W związku z nowelizacją ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych możesz zarabiać pieniądze, nie musisz zakładać działalności gospodarczej do tego celu. Możliwość zarabiania pieniędzy Została rozszerzona o sprzedaż produktów pochodzenia zwierzęcego lub roślinnego, które nie zostały przetworzone przemysłowo i pochodzą z własnej uprawy lub hodowli. Wyjątek stanowią zwierzęce i roślinne przetworzone produkty, które zostały stworzone w ramach specjalnych działów produkcji rolnej oraz podlegające akcyzie produkty. Możesz więc udać się na targ rolny lub
oferować sprzedaż warzyw na targu rolnym i sprzedawać domowe przetwory wyprodukowane we własnym zakresie. Nie musisz się ograniczać tylko do warzyw lub owoców, ale możesz sprzedawać pieczywo, wędliny czy sery.
Obostrzenia:
- Sprzedawca nie może prowadzić działalności gospodarczej lub być przedsiębiorcą;
- Musisz sprzedawać produkty bezpośrednio do konsumentów. Nie możesz oferować produktów przedsiębiorcom.
- Nie możesz sprzedawać wszędzie. Możesz sprzedawać wyłącznie w miejscu gdzie produkty zostały wytworzone lub przetworzone. Możesz sprzedawać w miejscach, które są wyznaczone do prowadzenia handlu (np. na targach rolnych). Nie możesz sprzedawać w budynkach targowych.
- Nie możesz do zbierania lub produkcji przetworów domowych zatrudniać pracowników, którzy pracują dla Ciebie.
- Musisz prowadzić ewidencję sprzedaży.
- Nie możesz zarobić więcej w każdym miesiącu roku niż 50% płacy minimalnej.
Sprzedaż warzyw z własnej uprawy, kilka pomysłów
Jeśli chcesz zbudować lub poszerzyć swoją bazę klientów na świeże warzywa lub owoce, oto wskazówek, jak pozyskać klientów:
Sprzedaż warzyw z własnej uprawy sąsiadom
Jeśli sprzedajesz tylko produkty, to w porządku, ale kiedy próbujesz dotrzeć do nowych klientów, stworzenie jednego miejsca, aby zaspokoić ich potrzeby związane z lokalną żywnością zwiększy prawdopodobieństwo, że otrzymasz zamówienia. Pomyśl o tym jak o swoim własnym internetowym targu rolnym!
Nawiąż kontakty z innymi rolnikami i producentami, aby zorganizować wspólną sprzedaż warzyw z własnej uprawy i dostawę z sąsiadami. Jest to świetny sposób na podział kosztów i zwiększenie sprzedaży.
Sprzedaż warzyw z własnej uprawy klientom, których znasz
Najlepszym sposobem, aby uzyskać więcej klientów jest zrozumienie, do kogo sprzedajesz warzywa z własnej uprawy. Jednym z najlepszych sposobów sprzedaży warzyw i owoców, które widzieliśmy jest sprzedaż i promowanie warzyw w miejscach, które współgrają ze style życia klientów.
Na przykład, wielu dostawców żywności kieruje się filozofią, że żywność jest powiązana ze zdrowiem i dobrym samopoczuciem, np. uprawiając warzywa i owoce w sposób zrównoważony w warunkach naturalnych lub stosując organiczne metody produkcji. Filozofia ta współbrzmi z ich klientami. Sprzedaż na imprezach lub w miejscach, które są ośrodkami skupiającymi podobnie myślących ludzi, zwiększy prawdopodobieństwo sprzedaży.
Określ, jaki typ klientów potrzebuje Twoich produktów i zrozum ich sposoby działania.
- Gdzie robią zakupy Twoi klienci?
- Gdzie często bywają?
Dowiedz się tego i spotkaj się z nimi tam.
Sprzedaż warzyw z własnej uprawy poprzez internet
Niezależnie od tego, czy chodzi o inwestowanie czasu czy pieniędzy, ważne jest, aby inwestował w swoją obecność w internecie. Abyś prowadził sprzedaż warzyw z własnej uprawy przez internet. Przyszłość lokalnej żywności jest online.
Bycie online ma wiele zalet, takich jak zmniejszenie szansy na utratę zamówień, dotarcie do większej liczby klientów i zwiększenie profesjonalizmu Twojej firmy. Każdy jest online, w tym Twoi klienci, dlatego Ty też powinieneś być.
Jeśli masz sklep internetowy oferujący warzywa i owoce, który jest nowoczesny, łatwy w użyciu i profesjonalny. Nie tylko zobaczysz pozytywne rezultaty w postaci zamówień, ale będziesz doceniał dodatkowy przychów, jak Twoja marka rośnie.
Sprzedaż warzyw z własnej uprawy poprzez polecenia
To jest wielkie wyzwanie. Polecenia są bardzo istotne w sprzedaży warzyw od rolników. Twoja baza klientów z pewnością posiada przyjaciół, którzy mogą mieć podobne potrzeby. Powinieneś wykorzystywać istniejącą sieć klientów do generowania nowych klientów. Stwórz działania, aby zapewnić, że klienci będą polecać twoje warzywa.
Polecenie przyjaciela jest korzystne dla wszystkich. Twój obecny klient jest nagradzany za swoją lojalność poprzez otrzymanie warzyw po obniżonej ceny. Twój nowy klient dowiaduje się o Twojej firmie z najbardziej zaufanego źródła marketingu: z ust do ust. A co najważniejsze, Twoja firma właśnie zdobyła nowego klienta bez aktywnych działań z Twojej strony!
Sprzedaż warzyw z własnej uprawy poprzez media i platformy marketingowe
Media społecznościowe
Korzystaj z mediów społecznościowych, aby promować swoją markę i prezentować swoje warzywa. Instagram może być świetnym narzędziem do pokazywania zdjęć Twojego gospodarstwa, produkcji i zespołu, aby Twoi klienci mogli się zorientować, kto uprawia ich żywność i co odróżnia Twoją produkcję od konkurencji.
Newsletter e-mailowy
Komunikacja bezpośrednio z klientami poprzez biuletyny e-mailowe jest świetnym sposobem na dzielenie się informacjami o nowościach, promocjach, wydarzeniach i innymi treściami. Biuletyny są ważnym sposobem, aby utrzymać klientów na bieżąco w zakresie informacji o swojej działalności i swoich warzywach z własnej uprawy. Na szczęście istnieje wiele możliwości, które możesz użyć, aby stworzyć świetny newsletter.
Ulotki i materiały drukowane
Umieść materiały promocyjne w miejscach, gdzie bywają Twoi klienci: siłownie, targi rolne, lokalne sklepy itp.
Istnieje wiele różnych metod promowania Twojej firmy. Korzystanie z różnych metod zwiększy prawdopodobieństwo, że materiały dotrą do klientów.