Sprzedawanie warzyw i owoców online. Fruits and Vegetables Scheme

Przed 2019 r. istniała pewna niechęć do kupowania i sprzedawania warzyw i owoców online. Klienci czuli się niekomfortowo, nie mając produktu fizycznie przed sobą, a niektórzy sprzedawcy nie postrzegali tego jako obszaru możliwości. Według badania "Sprzedaż internetowa warzyw i owoców w Europie" przeprowadzonego przez Freshfel Europe i OECD Fruits and Vegetables Scheme, trend kupowania świeżych warzyw i owoców online jest sytuacją regionalną, która rozwinęła się głównie w Chinach (gdzie rośnie o 50% rocznie, a wartość rynku wynosi 60 mld euro), a trend ten jest podobny w Stanach Zjednoczonych. W Europie rynek ten rozwija się znacznie wolniej.

Ale dlaczego tak się dzieje? Oto kilka wskazówek.

Jakie wyzwania stoją przed detalistami świeżej żywności?

Według badania, główne wyzwania stojące przed świeżą żywnością to:

  • Infrastruktura detaliczna w Europie jest zaprojektowana z myślą o dużym zagęszczeniu sklepów i bliskości do konsumenta.
  • Jednym z głównych wyzwań jest radzenie sobie z kosztami wysyłki, tak aby zakup nie był zbyt drogi.
  • Gęstość sklepów i systemy płatności uniemożliwiają "dostawę tego samego dnia", co jest główną zaletą, jaką konsumenci rzeczywiście odnajdują w tym kanale.
  • W przypadku zakupów warzyw i owoców konsument czuje się bardziej komfortowo mając doświadczenie haptyczne (dotykając żywności).

Jednakże, ze względu na sytuację spowodowaną przez Covid-19, wiele krajów rozpoczęło proces przyspieszenia w swoich modelach kupowania i sprzedawania świeżej żywności online. Według danych firmy konsultingowej IRI w Hiszpanii, wpływ koronawirusa na dystrybucję na dużą skalę spowodował wzrost zakupów online o ponad 100% w każdym tygodniu od rozpoczęcia izolacji, zwiększając się średnio o 21,6% w przypadku świeżej żywności w tygodniach od lutego do mają 2020 roku. Dla wyobrażenia, średni wzrost przed pandemią wynosił 3%.

Sprzedawanie warzyw i owoców online

Modele zakupu i sprzedaży świeżych produktów online są zróżnicowane i w zależności od kraju rozwijały się w różny sposób, przy czym tendencje są następujące:

  • Belgia: handel w modelu B2B
  • Francja: "drive through" / kilknij I odbierz
  • Niemcy: konsumpcja altruistyczna
  • Hiszpania: Zielone sklepy spożywcze online / bezpośredni dostawcy z pola

Co można zrobić, aby zwiększyć sprzedaż warzyw i owoców online?

Nierozsądnie byłoby zignorować fakt, że handel online będzie się rozwijał. Dlatego tak ważne jest posiadanie planu działania w ramach przedsiębiorstwa.

Digitalizacja procesów: jeśli prowadzisz biznes związany z warzywami i owocami  zdigitalizuj swoją ofertę, zaoferuj szczegółowe informacje na temat sprzedawanych warzyw i owoców, logistyki, zamówień i dostaw.

Oferuj przejrzystość swoim klientom: Aby przeciwdziałać brakowi wrażeń haptycznych, zrób zdjęcia swoich warzyw i owoców. Zdjęcia, które odzwierciedlają to, co otrzymają klienci, gdy je kupią. W ten sposób nawiązuje się więź zaufania między obiema stronami.

Skorzystaj z narzędzi, które integrują to, czego potrzebujesz: każda firma jest wyjątkowa, więc może trzeba gromadzić zamówienia w jednym miejscu, lub może chcesz dostosować stawki oferowane klientom, wszystko to jest możliwe i pozwoli Ci zaoszczędzić czas, który można wykorzystać w innych działaniach.

Cześć!

Szukamy dostawców świeżych owoców i warzyw!

Prześlij nasz adres, PlonyPola.pl osobie, od której kupujesz na lokalnym rynku warzywa i owoce.

Poproś, aby dodał swoje ogłoszenie. Za darmo!