Handel elektroniczny warzywami i owocami
- Szczegóły
- Kategoria: Sprzedaż warzyw
W ciągu ostatnich 20 lat postęp technologiczny dokonał się niewiarygodnie szybko. Od porozumiewania się za pomocą telegramu przeszliśmy do ekranów dotykowych, które umożliwiają nam ciągłą interakcję. Te ostatnie stały się niezbędnym narzędziem dla nas wszystkich, firm i osób prywatnych. Określa się to mianem transformacji cyfrowej: fakt zastosowania technologii cyfrowych w różnych aspektach codziennego życia. Handel elektroniczny warzywami i owocami jest ściśle związany z tymi zmianami.
Po pojawieniu się Covid-19 tempo transformacji cyfrowej gwałtownie wzrosło. Kwarantanna w domach oznaczała, że więcej czasu spędzamy w naszych domach i musimy wykonywać wszystkie nasze dotychczasowe codzienne czynności z jednego miejsca. Jedynym sposobem, aby to zrobić, było wejście do internetu. Według specjalistycznego departamentu ONZ ds. handlu i rozwoju, UNCTAD, w 2020 roku handel elektroniczny gwałtownie wzrośnie z 16% do 19% całkowitej sprzedaży na świecie.
Handel elektroniczny warzywami i owocami
W 2021 r. Freshfel Europe (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Świeżych Produktów) i Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) opublikowały pierwsze badanie dotyczące handlu elektronicznego i produktów świeżych. Badanie wykazało, że 51% hurtowej i detalicznej sprzedaży warzyw i owoców w Europie odbywa się przez Internet, co stanowi nieco ponad połowę całkowitej sprzedaży.
Chociaż do tej pory nie wiadomo, jak będzie wyglądała struktura sprzedaży w przyszłości, jest bardzo prawdopodobne, że handel elektroniczny warzywami i owocami stanie się jednym z najważniejszych kanałów sprzedaży, a jego udział w całkowitej sprzedaży na całym świecie będzie nadal znacząco wzrastał.
Handel elektroniczny warzywami i owocami. Czy warto prowadzić sklep internetowy z warzywami i owocami?
Krótka odpowiedź brzmi: tak. Zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej, możliwość sprzedaży produktów w Internecie jest idealnym rozwiązaniem. Umożliwia ona Tobie i Twoim klientom dokonywanie szybszych transakcji, niezależnie od lokalizacji. Dodatkową korzyścią jest bezpieczne przechowywanie wszystkich powiązanych informacji w jednym miejscu.
Prowadzenie sklepu internetowego z warzywami i owocami może pomóc w zwiększeniu sprzedaży, dając Twojej firmie możliwość zaspokojenia większego popytu, a tym samym ułatwienia rozwoju. Poniżej przedstawiamy korzyści dla Twojej firmy wynikające z handlu elektronicznego warzywami i owocami, obecności w internecie:
Handel elektroniczny warzywami i owocami. Łatwo zlokalizować sklep internetowy warzyw i owoców
W dzisiejszych czasach większość wyszukiwań odbywa się w Internecie. Dobrze opracowana witryna e-commerce może być świetnym sposobem na znalezienie firmy przez większą liczbę klientów. Dodatkowym efektem ubocznym jest to, że dzięki niej Twoje sieci społecznościowe będą się rozwijać, tworząc wirtualny świat wokół Twojej marki.
Odległość nie stanowi już problemu
Strona sklepu internetowego warzyw i owoców umożliwia przyjmowanie zamówień na warzywa i owoce bez względu na to, gdzie się znajdujesz. Możesz scentralizować wszystkie istotne informacje w jednym miejscu i umożliwić swoim klientom sprawdzanie statusu ich zamówień.
Handel elektroniczny warzywami i owocami. Możesz lepiej zarządzać swoimi klientami
Spersonalizowana obsługa oznacza zadowolonych klientów. A zadowoleni klienci stają się stałymi klientami. Sklep internetowy pozwala lepiej zrozumieć zachowania zakupowe klientów w internecie, umożliwiając oferowanie im pożądanych przetworów domowych oraz warzyw i owoców w sposób bardziej ukierunkowany lub umożliwiając im dokonywanie powtarzających się zakupów za pomocą kilku kliknięć.
Handel elektroniczny warzywami i owocami. Jak założyć sklep internetowy z warzywami i owocami?
Cyfryzację firmy zajmującej się sprzedażą warzyw i owoców można łatwo przeprowadzić za pomocą narzędzi dostosowanych do Twoich potrzeb. Dzięki Plony Pola możesz utworzyć katalog online, którym możesz się dzielić z kim tylko chcesz, zarówno w aplikacji, jak i poza nią. Dzięki temu Twoi klienci będą mogli szybciej i sprawniej sprawdzić, jakie warzywa i owoce oferujesz, co pozwoli im przygotować zamówienia w najlepszy możliwy sposób. Istnieje również możliwość ukrycia cen lub zdecydowania, kto może je zobaczyć, a kto nie. Możesz także dostosować ceny warzyw i owoców do potrzeb różnych klientów i okoliczności.
Handel elektroniczny warzywami i owocami
Bez względu na to, czy Twoja firma działa w Internecie, czy poza nim, zawsze pamiętaj o stosowaniu najlepszych praktyk w sprzedaży warzyw i owoców. To świetny czas na cyfrową transformację Twojej firmy.