Przetwory domowe na sprzedaż. Jak założyć firmę produkującą dżemy?

Biznes dżemowy produkuje różne smaki dżemów i galaretek, które są pakowane w słoiki w celu sprzedaży. Firmy mogą sprzedawać swoje dżemy bezpośrednio klientom, lub mogą sprzedawać je detalistom. Te klejnoty w słoiku są umieszczane na tostach, używane w ciasteczkach i ciastach, i włączane do wielu innych produktów spożywczych. Przedsiębiorstwa produkujące dżemy wytwarzają różne smaki dżemów i galaretek, które są sprzedawane klientom na portalach ogłoszeniowych promujących przetwory domowe, bezpośrednio lub przez sprzedawców detalicznych.

Według jednego z raportów, globalny rynek dżemów owocowych, galaretek i przetworów ma rosnąć. Klienci oczekują zmiany, nowych smaków. Pragną kupować tradycyjne produkty. Rynek dżemów, galaretek i przetworów jest silny, rośnie i ma wiele możliwości dla nowych startupów.

Dowiedz się, jak założyć własną firmę produkującą dżemy i czy jest ona odpowiednia dla Ciebie.

Jak założyć firmę produkującą przetwory domowe, dżemy w kilku krokach.

Znalazłeś idealny pomysł na biznes, a teraz jesteś gotowy, aby zrobić następny krok. Rozpoczęcie działalności gospodarczej to coś więcej niż tylko zarejestrowanie jej w urzędzie. Zebraliśmy razem ten prosty przewodnik do rozpoczęcia działalności gospodarczej dżemu. Te kroki zapewnią, że Twój nowy biznes jest dobrze zaplanowany, zarejestrowany prawidłowo i zgodny z prawem.

Zaplanuj swój biznes

Jasny plan jest niezbędny do osiągnięcia sukcesu jako przedsiębiorca. Pomoże Ci on nakreślić specyfikę Twojego biznesu i odkryć pewne niewiadome. Kilka ważnych tematów do rozważenia to:

  • Jakie są koszty początkowe i bieżące?
  • Kto jest Twoim rynkiem docelowym?
  • Jaką opłatę można pobierać od klientów?
  • Jaką nazwę nadasz swojemu biznesowi?

Na szczęście zrobiliśmy wiele z tych badań dla Ciebie.

Jakie są koszty związane z otwarciem firmy produkującej dżem?

Ponieważ biznes polegający na sprzedaży przetworów domowych możesz rozpocząć w domowej kuchni, koszty związane z rozpoczęciem działalności są dość niskie. Wydatki możesz podzielić na koszty wyposażenia i koszty zaopatrzenia.

Właściciele firm, którzy mają bardzo ograniczony budżet mogą otworzyć biznes używając tylko sprzętu, który już znajduje się w ich kuchni. Dżemy, galaretki i konfitury mogą być wykonane w jednym garnku, a słoiki mogą być sterylizowane przez gotowanie wody w dużym garnku.

Rozpoczęcie firmy sprzedającej przetwory domowe, możesz rozpocząć od inwestycji. Kapitał, możesz chcieć zainwestować w podstawowe urządzenia, takie jak sokowirówka, krajalnica, mikser i młynek.

Możesz zmniejszyć początkowe koszty zaopatrzenia, kupując słoiki i pektynę za pośrednictwem dostawców hurtowych, którzy zazwyczaj pobierają znacznie niższe opłaty niż detaliści.

Możesz również sam zbierać owoce, których potrzebujesz do produkcji przetworów domowych. Wybierz się do gospodarstw pozwalających zbierać owoce w sezonie. To nie tylko pozwala właścicielom firm na znaczne obniżenie kosztów owoców, które są jednym z najbardziej koszto -twórczym składnikiem przetworów domowych, ale także daje możliwość napisania fajnej historii produktów. Wykorzystania lokalnych składników w przetworach domowych.

Jakie są bieżące wydatki na biznes dżemowy?

Bieżące wydatki na dżemowy biznes są stosunkowo niskie. Właściciele firm muszą kupować dodatkowe słoiki, owoce i pektynę, a także płacić za energię elektryczną lub gaz ziemny używany podczas przygotowywania dżemu. Innym znaczącym wydatkiem bieżącym jest koszt wysyłki lub dostawy dżemów do klientów, ale ten koszt jest zazwyczaj wliczony w cenę, którą są obciążani klienci.

Kto jest rynkiem docelowym?

Idealnym klientem firmy produkującej dżemy jest lokalna firma, która regularnie używa dżemu lub galaretki, np. restauracja, która chce podawać lokalnie robione dżemy ze śniadaniem lub mała piekarnia, która potrzebuje dżemów do niektórych wypieków. Taka firma nie będzie płacić cen detalicznych za dżemy i galaretki. Firma będzie jednak składać regularne zamówienia, które mogą zapewnić stały dochód.

Jak zarabia firma produkująca dżemy?

Firma produkująca dżemy zarabia pieniądze sprzedając dżemy, galaretki i konfitury. W sprzedaży detalicznej dżemy mogą być sprzedawane pojedynczo lub w opakowaniach zbiorczych (np. trzy dżemy razem itp.). Przy sprzedaży hurtowej, dżemy mogą być sprzedawane w większych słoikach (np. do użytku komercyjnego, np. w piekarni) lub w partiach małych słoików (np. do odsprzedaży przez sklep spożywczy).

Ile możesz zapłacić klientom?

Dżemy, galaretki i przetwory są zwykle wyceniane według marży. Przy sprzedaży za pośrednictwem dystrybutorów marża wynosiła od 40 do 60 procent kosztów wytworzenia produktu. Do tego dystrybutorzy doliczają kolejne 30 procent marży, a sprzedawcy detaliczni zazwyczaj dodają końcowe 30-50 procent marży. W efekcie końcowym dżem, który kosztuje ok. 2 złotych za słoik, ma cenę detaliczną pomiędzy 6 a 8 złotych.

Ile zysku może zarobić biznes dżem?

To, ile mogą zarobić właściciele firm produkujących dżem, zależy od tego, jak dobrze sprzedają swoje produkty i ile mają kanałów dystrybucji. Mały, ale udany właściciel biznesu dżemowego, zarabia około 40 – 80 złotych na godzinę po uwzględnieniu całej pracy wymaganej do prowadzenia jej firmy. Pracując na pełen etat, równałoby się to dochodowi w wysokości 1 600 – 3 200 złotych tygodniowo.

Oczywiście, na początku bardzo trudno uzyskać takie dochody. Dlatego, na początku działalności większość osób zaczyna produkować przetwory domowe przy okazji. To znaczy przedsiębiorcy pracują, wykonują inna pracę, za którą otrzymują wynagrodzenia, a przetwory domowe produkują po godzinach lub w weekendy.

Istotna jest promocja, dystrybucja przetworów domowych. Dlatego, szczególnie na początku biznesu ważne jest, aby firma ogłaszała sprzedaż domowych przetworów na portalach ogłoszeniowych promujących takie biznesy.

Jak można zwiększyć rentowność swojego biznesu?

Firma produkująca dżemy może zwiększyć swoją sprzedaż i dochody, oferując dżemy w unikalnych opakowaniach. Na przykład, klienci mogą kupować różnorodne opakowania jako prezenty, lub narzeczeni mogą kupować spersonalizowane dżemy w rozmiarze próbki jako prezenty ślubne.

Jak nazwiesz swój biznes?

Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, być może będziesz chciał działać pod inną nazwą niż własne nazwisko.

Podczas rejestracji nazwy firmy zalecamy sprawdzenie nazwy firmy:

  • Platformy mediów społecznościowych
  • Dostępność domen internetowych.

To bardzo ważne, aby zabezpieczyć swoją nazwę domeny, zanim zrobi to ktoś inny.

Utwórz biznes

Najczęstsze typy prowadzenia biznesu to jednoosobowa działalność gospodarcza, partnerstwo, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

Ustanowienie prawnego podmiotu gospodarczego, takiego jak spółka z o.o. chroni przed odpowiedzialnością osobistą, jeśli firma jam jest pozwany.

Zarejestruj się w WUS i US

Zanim otworzysz działalność gospodarczą, będziesz musiał zarejestrować się dla różnych urzędach.

Podatki w małych firmach. W zależności od tego, jaką strukturę biznesową wybierzesz, możesz mieć różne opcje dotyczące sposobu opodatkowania Twojej firmy.

Otwórz biznesowe konto bankowe i kartę kredytową

Korzystanie z dedykowanych biznesowych kont bankowych i kredytowych jest niezbędne.

Gdy konta osobiste i firmowe są pomieszane, Twoje osobiste aktywa (dom, samochód i inne cenne przedmioty) są zagrożone w przypadku, gdy Twoja firma zostanie pozwana. W prawie biznesowym jest to określane jako przebijanie zasłony korporacyjnej.

Otwórz firmowe konto bankowe

  • W ten sposób oddzielisz swój osobisty majątek od majątku firmy.
  • Ułatwia to również prowadzenie księgowości i wypełnianie deklaracji podatkowych.

Zdobądź biznesową kartę kredytową

  • Pomaga to oddzielić wydatki osobiste od służbowych poprzez umieszczenie wydatków służbowych w jednym miejscu.
  • To również buduje historię kredytową Twojej firmy, która może być przydatna do pozyskiwania pieniędzy i inwestycji w późniejszym czasie.

Pozyskaj partnera do księgowości biznesowej

Rejestrowanie różnych wydatków i źródeł dochodu ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia wyników finansowych Twojej firmy. Prowadzenie dokładnej i szczegółowej księgowości znacznie upraszcza również coroczne wypełnianie deklaracji podatkowych.

Zdobądź niezbędne zezwolenia i licencje

Nieuzyskanie niezbędnych zezwoleń i licencji może skutkować wysokimi karami, a nawet spowodować zamknięcie firmy.

Większość firm jest zobowiązana do pobierania podatku od sprzedaży towarów lub usług, które świadczą. Sprawdź, jak podatek od sprzedaży wpłynie na Twój biznes.

Przepisy dotyczące przetworów domowych

Sprzedając przetwory domowe, możesz potrzebować licencji lub pozwolenia. Proszę sprawdź to w odpowiednim urzędzie, sanepidzie lub instytucji.

Zdobądź ubezpieczenie biznesowe

To jest bardzo istotne. Pamiętaj, sprzedajesz żywność. Podobnie jak w przypadku licencji i zezwoleń, Twoja firma potrzebuje ubezpieczenia, aby móc działać bezpiecznie. Ubezpieczenie biznesowe chroni dobrobyt finansowy Twojej firmy w przypadku wystąpienia szkody objętej ubezpieczeniem.

Istnieje kilka rodzajów polis ubezpieczeniowych stworzonych dla różnych rodzajów firm o różnym stopniu ryzyka. Jeśli nie jesteś pewien, z jakimi rodzajami ryzyka może mieć do czynienia Twoja firma, zacznij od ubezpieczenia od ogólnej odpowiedzialności cywilnej. Jest to najczęstsze ubezpieczenie, którego potrzebują małe firmy, więc jest to świetne miejsce, aby zacząć dla Twojej firmy.

Dowiedz się więcej o ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej ogólnej.

Zdefiniuj swoją markę

Tworząc firmę już od pierwszego dnia tworzysz jej markę. Twoja marka jest tym, co reprezentuje Twoja firma, jak również tym, jak Twoja firma jest postrzegana przez społeczeństwo. Silna marka pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji.

Jeśli masz już logo, możesz je również dodać do kodu QR.

Jak promować przetwory domowe? Jak sprzedawać przetwory domowe?

Ogłaszaj się na portalach z ogłoszeniami przetworów domowych. Skutecznym sposobem promowania i sprzedaży dżemów są próbki. Niezależnie od tego, czy są one rozdawane na lokalnym targu rolnym czy w sklepie spożywczym, ludzie uwielbiają darmowe próbki - a wielu klientów nie kupi dżemu, galaretki lub konfitury, jeśli nie wie, jak smakuje.

Jak sprawić, by klienci wracali?

Firma produkująca przetwory domowe, żywność rzemieślniczą może odróżnić się od podobnych przedsiębiorstw poprzez ciągłe opracowywanie unikalnych smaków. Twoja konkurencja może skopiować jeden lub nawet dwa popularne smaki. Tak długo, jak właściciele firmy nadal tworzą nowe przepisy, będą one o krok przed kopiowaniem.

Wciąż nie jesteś pewien, jaki rodzaj biznesu chcesz założyć? Sprawdź najnowsze Trendy, które pomogą Ci się zainspirować.

Stwórz stronę internetową swojego biznesu, firmy tworzącej przetwory domowe

Po zdefiniowaniu swojej marki i stworzeniu logo, następnym krokiem jest stworzenie strony internetowej dla Twojego biznesu.

Podczas gdy tworzenie strony internetowej jest niezbędnym krokiem, niektórzy mogą obawiać się, że jest to poza ich zasięgiem, ponieważ nie mają żadnego doświadczenia w budowaniu stron internetowych.

Oto główne powody, dla których nie powinieneś zwlekać z budową swojej strony internetowej:

  • Większość firm mają strony internetowe. Rozmiar lub branża firmy nie ma znaczenia, jeśli chodzi o uzyskanie firmy online.
  • Konta w mediach społecznościowych, takie jak strony na Facebooku czy profile biznesowe na LinkedIn, nie zastąpią Twojej własnej strony internetowej.
  • Stworzenie podstawowej strony internetowej jest niezwykle proste. Nie musisz zatrudniać programisty lub projektanta stron internetowych, aby stworzyć witrynę, z której możesz być dumny.

Cześć!

Szukamy dostawców świeżych owoców i warzyw!

Prześlij nasz adres, PlonyPola.pl osobie, od której kupujesz na lokalnym rynku warzywa i owoce.

Poproś, aby dodał swoje ogłoszenie. Za darmo!