Ile domowych przetworów powinieneś sprzedawać?

Jakiś czas temu Anna zapytała: Ile pozycji miałaś produktów w swojej ofercie domowych przetworów menu, kiedy zaczynałaś? Chcę, aby było ich wystarczająco dużo, aby zapewnić różnorodność i wybór dla klientów. Pragnę się też upewnić, że nie wpadnę po uszy, bo to mój pierwszy raz, kiedy prowadzę własny dżeming.

Jednym z błędów popełnianych przez początkujących przedsiębiorców jest oferowanie klientom zbyt wielu opcji do wyboru. Początkowo może się to wydawać wsteczne i nieintuicyjne... czy nie sprzedawałbyś więcej, gdybyś miała więcej do zaoferowania klientom? Niekoniecznie.

Ile domowych przetworów powinieneś sprzedawać?

Łatwo jest dać się ponieść różnorodności przepisów, a kiedy prowadzę swój biznes, często muszę sobie przypominać, że "tylko dlatego, że możesz, nie znaczy, że powinieneś". Przeanalizujmy niektóre z głównych wad oferowania wielu domowych przetworów do wyboru:

Mistrz we wszystkich dziedzinach jest mistrzem w żadnej.

Wyobraź sobie, że masz ochotę na naprawdę dobrą babeczkę. Kiedy jedziesz ulicą, widzisz piekarnię, która sprzedaje chleby, ciasta, babeczki, pączki, precle itp. Następnie widzisz ciastkarnię, która oferuje tylko babeczki tuż obok niej. Która z nich zdobędzie Twój portfel? Która z nich może żądać więcej za babeczkę?

Jeśli ktoś chce mieć wybór, może iść do sklepu spożywczego. Jeśli ktoś chce najlepsze, może iść do Ciebie!

Paraliż analityczny

Badania wykazały, że im więcej domowych przetworów ktoś oferuje, tym mniej prawdopodobne jest, aby podjąć decyzję. Są chwile, kiedy idę do restauracji, a tam jest tak wiele rzeczy w menu, że nie mam pojęcia, co wybrać. Mogę nawet zapytać obsługę "Co pan poleca?", aby pomóc mi podjąć decyzję!

Zrób swoim klientom (i sobie) przysługę, podejmując decyzje za nich. Wybierz te przetwory domowe, które wykonujesz najlepiej na świecie. Sama wiesz, że perfekcyjnie wychodzi Ci tylko kilka produktów słoików z klejnotami.

Noszenie ciężaru

Oferowanie wielu różnych produktów jest o wiele bardziej skomplikowane, czasochłonne i kosztowne. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli sprzedajesz na rynku: im więcej produktów masz, tym dłużej trwa, aby przygotować się do rynku i większe szanse na posiadanie niesprzedanych zapasów na koniec dnia lub sezonu. Ale nawet jeśli robisz wszystko na zamówienie, utrzymanie wszystkich składników pod ręką i radzenie sobie z kosztami zmiany może być nadal kłopotliwe.

Akt równowagi

Oczywiście, jest to również możliwe, aby nie mieć wystarczająco dużo wyborów. Przychodząc na rynek z tylko jednym produktem prawdopodobnie nie byłby to dobry pomysł. Zwykle istnieje jakiś punkt równowagi, w którym usunięcie lub dodanie opcji spowoduje spadek sprzedaży.

Uważam, że zaczynanie od mniejszej liczby opcji jest szczególnie ważne dla nowych firm. Niektóre z nich, o ugruntowanej pozycji, mogą mieć zasoby, które pozwolą im z powodzeniem oferować wiele produktów, opcji i możliwości. Wiele historii sukcesu, które słyszę, pochodzi od dyrektorów finansowych, którzy znajdują jedną lub dwie rzeczy, które działają dobrze, a następnie koncentrują się na nich.

Cześć!

Szukamy dostawców świeżych owoców i warzyw!

Prześlij nasz adres, PlonyPola.pl osobie, od której kupujesz na lokalnym rynku warzywa i owoce.

Poproś, aby dodał swoje ogłoszenie. Za darmo!