Trendy dla dostawców świeżych warzyw i owoców w 2021 roku

Rok 2020 był bezprecedensowy pod wieloma względami i stanowił ogromne wyzwanie dla dostawców świeżych produktów, detalistów i kupujących.

Wprowadzenie na rynek szczepionek COVID-19 dało nam wszystkim nadzieję na powrót do normalności w 2021 roku. My w Plony Pola wierzymy, że tak naprawdę czeka nas nowa, lepsza normalność. Mając to na uwadze, chcemy podzielić się naszymi uwagami dotyczącymi siedmiu kluczowych trendów dla dostawców świeżych warzyw i owoców na rok 2021. Nasze spostrzeżenia pochodzą z analizy artykułów i wypowiedzi osób z branży.

Patrząc w przyszłość, poniżej podsumowujemy najważniejsze trendy konsumenckie dla dostawców świeżych warzyw i owoców w 2021 roku.

Trendy dla dostawców świeżych warzyw i owoców w 2021 roku

Każdy z nich może zapewnić możliwości dla tych, którzy wykorzystają te trendy:

Zakupy online świeżych warzyw i owoców rośnie. Firmy muszą działać już teraz, aby cyfrowa przyszłość nie spowodowała powrotu do przeszłości i spadku sprzedaży.

Zakupy spożywcze w internecie się utrzymają i będą się szybko rozwijać. Oczekuje się, że sprzedaż online w 2021 roku wzrośnie w stosunku do 2020 roku i może osiągnąć istotny odsetek całkowitej sprzedaży artykułów spożywczych do 2025 roku.

Aby zrozumieć ten wzrost, weź pod uwagę, że w 2019 roku wynosił on zaledwie kilka procent. Sektor online rośnie, cyfrowa transformacja branży spożywczej ma potencjał, aby zagrozić markom świeżych produktów, przychodom i rentowności. Ponieważ konsumenci dokonują teraz zakupów w świecie omnichannel, zakupy świeżych warzyw i owoców online to zupełnie inne doświadczenie i proces decyzyjny niż pchanie wózka przez dział produktów.

Obecnie mniej kupujących kupuje świeże warzywa i owoce online niż podczas wizyt w sklepie, czy na lokalnym targu. Zastanawiające jest to, że kupujący znacznie rzadziej próbują nowych produktów online. Kupujący czują, że mają mniej opcji wyboru świeżych owoców i warzyw od rolnika podczas zakupów online w porównaniu do zakupów w sklepie. Ponieważ klienci szybko przyjmują podejście omnichannel, dodając zakupy online do swoich cotygodniowych zwyczajów zakupowych, istnieje potrzeba, aby marki i kategorie pozostawały w centrum uwagi konsumentów.

Opakowania produktów będą odgrywać nową i większą rolę

Obawy związane z bezpieczeństwem żywności, które pojawiły się w związku z COVID-19, spowodowały w 2020 roku duży popyt na produkty pakowane, ale mimo to konsumenci nie przestali dbać o zrównoważony rozwój. Obawy te, w połączeniu z rosnącym zapotrzebowaniem na opakowania, które są w stanie sprostać wymogom łańcucha dostaw i komunikacji marki, stawianym przez internetowe sklepy spożywcze, zmuszają firmy produkujące żywność do ponownego przemyślenia roli opakowań.

Tworzenie nowych opakowań w 2020 roku zapewniło dodatkowe możliwości budowania marki w celu bezpośredniej komunikacji z konsumentami - zwłaszcza w kanałach internetowych. Wyróżniające się opakowanie może wzmocnić obecność dostawcy produktów w Internecie. Tymczasem wpływ opakowania może obejmować branding, komunikaty, przepisy kulinarne, powody do ponownego zakupu oraz cross-selling nowych lub innych produktów na opakowaniu.

Ruch warzyw i owoców uprawianych lokalnie wchodzi w wiek dojrzały

Innowacje w zakresie platform cyfrowych i portali łączących rolników z konsumentami pomagają podaży nadążyć za szybko rosnącym popytem na lokalnie uprawiane warzywa i owoce.

Dzięki tym innowacjom nowi lokalni rolnicy, sadownicy, drobni producenci rolni stają się coraz bardziej konkurencyjni cenowo, zapewniają dostawy przez cały rok, przyciągają uwagę konsumentów. Jednocześnie popyt na produkty lokalne wciąż rośnie, a millenialsi chcą wspierać lokalnych rolników. Pandemia spowodowała silny bodziec i zainteresowanie konsumentów wydawaniem pieniędzy w swoich społecznościach.

Tradycyjni dostawcy produktów znajdą się pod zwiększoną presją konkurencyjną, ponieważ lokalne, szklarniowe i hydroponiczne gospodarstwa rolne staną się bardziej konkurencyjne cenowo dzięki całorocznej działalności i rozwiną nowe partnerstwa strategiczne z detalistami i dostawcami usług gastronomicznych.

Rodzinne posiłki są w domu

Pandemia spowodowała wzrost wydatków na żywność przygotowywaną w domu i pozostała na wysokim poziomie. Jednak oprócz wzrostu wydatków, rok 2020 przyniósł także wzrost zainteresowania gotowaniem w domu - próbowaniem nowych przepisów, spożywaniem świeżych warzyw i owoców od rolników jako zdrowego wyboru oraz próbowaniem nowych odmian produktów i produktów o wartości dodanej. Wzrost rodzinnego gotowania i wspólnego jedzenia będzie kontynuowany w 2021 roku.

Dwa kluczowe trendy przyczyniają się do wzrostu liczby posiłków w domu. Wiele restauracji zostało zamkniętych na stałe lub na dłuższy czas z powodu pandemii koronawirusa. Również ciągłe przenoszenie się do pracy w domu zwiększyło częstotliwość jedzenia w domu. W połączeniu, konsumenci będą nadal otrzymywać większość swoich owoców i warzyw w domu w przewidywalnej przyszłości.

Skupienie się na lokalnych warzywach i owocach jako źródle lepszej żywności

Spożywanie świeżych produktów zawsze było uważane za istotny element zdrowej diety. Od wielu lat konsumenci zwiększają również spożycie produktów bogatych w zdrowe właściwości. To wyjaśnia, dlaczego produkty takie jak jabłka, lokalne warzywa, sałaty i jagody zwiększały sprzedaż szybciej niż inne produkty w 2020 roku.

Zakłócenie łańcucha dostaw żywności prowadzi do narodzin nowych partnerstw strategicznych

Wraz z eksplozją zakupów online z domu, detaliści szybko zróżnicowali sposób, w jaki konsumenci mogą zamawiać i otrzymywać żywność, aby chronić swój udział w rynku i zdywersyfikować ryzyko. Kupujący muszą teraz wybierać spośród wielu różnych sposobów zakupu świeżych owoców do domu i warzyw od rolników: Wewnątrz sklepu detalicznego, online z odbiorem w sklepie, z dostawą do skrzynki lub z dostawą do domu lub biura. Stworzyło to omnichannelowe podejście do sprzedaży i zakupów, w którym nie ma jeszcze wyraźnego zwycięzcy. Rynek dostaw warzyw i owoców do domu jest bardzo rozdrobniony.

Zrozumienie nowych omnichannelowych rozwiązań będzie miało kluczowe znaczenie. Będą się tworzyły nowe wzorce zachowań, kanały dystrybucji i preferencji produktowych, które będą wpływać na sposób sprzedaży i zakupów w nadchodzących latach. Dążenie do strategicznego partnerstwa, aby pomóc w zawarciu umów na dystrybucję za pośrednictwem alternatywnych kanałów omnichannel, może pomóc w wyeliminowaniu zmienności w planowaniu podaży i popytu dla firm produkujących świeże produkty.

Poszukiwanie świeżości i nowości

Szczepionki są powszechnie dostępne. Konsumenci, którzy są już zmęczeni rozmowami telefonicznymi, streamingiem konsumujących czas seriali TV bez końca i przepisami mamy, będą poszukiwać nowości, świeżości i autentyczności w nowych potrawach i przepisach do wypróbowania w domu. Konsumenci są zmęczeni tak wieloma obszarami izolacji jako stylu życia ochrony. To otworzy drzwi dla firm, które potrafią połączyć ofertę dostaw świeżych owoców do domu i warzyw od rolnika z nowymi, smacznymi i zdrowymi sposobami ich przygotowania - i przekazać tę informację w sposób angażujący odbiorców docelowych.

Wiele trendów dla dostawców świeżych owoców i warzyw sprzed pandemii powróci

Bardzo często kryzys powoduje inwestycje, które prowadzą do skoku w przyszłość. Widzimy to wyraźnie na przykładzie szczepionek Pfizer-BioNTech i Moderna, które powstały dzięki ogromnej inwestycji w technologię RNA. Jest pewne, że technologia ta zostanie wykorzystana w inny, nowy  sposób i całkiem możliwe, że w rezultacie świat zostanie trwale zmieniony. Warto zauważyć, że firmy już pracują nad wykorzystaniem tej technologii w celu przeprowadzenia prób zastosowania jej do walki z rakiem, grypą i wieloma innymi chorobami. Kryzys doprowadzi do inwestycji, które zmienią świat.

Można sobie wyobrazić podobne możliwości w przypadku usług dostarczania świeżych warzyw i owoców do domu. Z pewnością wielu konsumentów, którzy nigdy nie korzystali z żadnej z tych alternatyw, przyzwyczaiło się do zamawiania online i możemy się spodziewać, że pandemia stanowi skok naprzód w tym obszarze.

W czasie pandemii nie robiliśmy tego, bo chcieliśmy; robiliśmy to, bo było to wymagane przez prawo, uważaliśmy to za rozsądne, aby zminimalizować ryzyko zarażenia się wirusem COVID lub było to zgodne ze zmianami w życiu i pracy, takimi jak niechodzenie do biura.

Innymi słowy, przed pandemią, jedliśmy na mieście tyle ile jedliśmy, nie tylko z przyjemności, ale dlatego, że nasze życie tego wymagało. Uczniowie szkół średnich zostawali do późna, aby uczestniczyć w zajęciach dodatkowych. Młodzi mężczyźni i kobiety wychodzili na randki, ludzie biznesu podróżowali na rozmowy handlowe, a rodziny wyjeżdżały na wakacje. Podjadanie podczas robienia tych wszystkich rzeczy było częstym zwyczajem, tak jak picie. Ta konieczność nie zmieni się w przyszłości, ponieważ byliśmy w kwarantannie!

Teraz, na nową normalność może wpłynąć doświadczenie pandemii - być może w sposób trudny do przewidzenia. Niektórzy sugerują, co jest całkiem prawdopodobne, że firmy przyzwyczajone do unikania kosztów podróży mogą zachęcać swoich pracowników do odbywania większej liczby spotkań online - i tak się może stać. Jest jednak również całkiem możliwe, że osoby mniej podróżujące w interesach zdecydują się na więcej podróży osobistych.

Trzeba być ostrożnym, aby nie zakładać, że wszystkie zmiany w czasie pandemii są trwałe. Wiele restauracji zostało zamkniętych, ale w ich miejsce powstaną nowe. Prawo popytu i podaży nie zostało uchylone. Jeśli ludzie zaczną wyjeżdżać z domu, chodzić do biura, itp., można się spodziewać, że nowe restauracje zaczną się otwierać w tych wszystkich wolnych miejscach.

Wiele trendów dla dostawców świeżych owoców i warzyw sprzed pandemii powróci

Zakupy online zmniejszą się z obecnego poziomu, gdy zostanie uznane za bezpieczne chodzenie do supermarketu po tym, jak wszyscy zostali zaszczepieni. Produkty o zmiennej jakości, takie jak produkty spożywcze, odnotują większe spadki niż produkty niezmienne, takie jak ręczniki papierowe czy zupy w puszkach.

Po miesiącach dostaw wszystkiego w jakimś opakowaniu, pojawi się dodatkowe zainteresowanie hurtowymi, pięknie wyeksponowanymi świeżymi produktami. Demonstracja oraz możliwość skosztowania i spróbowania, zupełnie niedostępne w sieci, będą cenione.

Po miesiącach spędzonych w domu, pojawi się globalne zainteresowanie jakością, a jeśli chodzi o świeże produkty, zainteresowanie skupi się na tym, gdzie i jak można dostać najlepsze owoce i warzywa. Tak więc wyzwaniem dla działań lokalnych jest właśnie to: Czy mogą być one najbardziej smakowite, najlepszej jakości, najładniejsze.

Ludzie mają już dość ograniczania się tylko do jedzenia w domu i będą tłumnie odwiedzać restauracje. Podobnie jak w latach 20. po wielkiej pandemii grypy po I wojnie światowej, ludzie będą chcieli wyjść z domu, świętować i angażować się w życie świata. Efekt ten dotyczy również szkoły, podróży itp., więc długoterminowy trend z ostatnich 100 lat, w którym coraz większy procent wydatków wydawanego na żywność jest wydawany na jedzenie poza domem, zostanie wznowiony i przyspieszy. Ma na to wpływ bogacące się społeczeństwo.

Po wyjściu z pandemii, ludzie będą mniej zainteresowani działaniami na rzeczy zdrowia. Będzie panowało rozluźnienie, a przemysł spożywczy będzie musiał walczyć o zmianę orientacji konsumentów.

Detaliści i restauracje pilnie wskoczyli do partnerstwa z firmami dostarczającymi posiłki podczas pandemii, ale biznes z nimi jest wymagający. Pobierają bardzo wysoką prowizję, rzędu kilkudziesięciu procent wartości zamówienia. Detaliści często płacą opłatę, a konsumenci czują się zobowiązani do napiwków, plus te usługi pobierają opłatę za dostawę. Czasami cena naliczana jest również inna niż ta, którą klient zapłaciłby się w sklepie. W przyszłości detaliści i operatorzy gastronomiczni będą prawdopodobnie poszukiwać sposobów na uniknięcie tych kosztownych partnerstw.

Konsumenci nadal będą zaintrygowani nowymi i interesującymi produktami i usługami. Jednak próbowanie rzeczy, których rodzina nigdy nie próbowała i widziała tylko zdjęcie w Internecie, jest dla wielu zbyt dużym ryzykiem. W miarę ustępowania pandemii lub przyzwyczajania się do życia z nią pojawi się możliwość degustacji, która jest pozbawionym ryzyka sposobem na wypróbowanie nowych produktów.

Prawda jest taka, że z wyjątkiem kilku panikarskich tygodni na początku pandemii, produkty nie odnotowały tak dużych wzrostów sprzedaży, jak wiele artykułów spożywczych. Nie zostało to jeszcze zbadane, ale łatwość psucia się produktów, ich zmienna jakość i chęć dogadzania sobie, gdy ludzie są uwięzieni w swoich domach... wszystko to prawdopodobnie przyczynia się do takiego stanu rzeczy.

Kiedy szczepionki przywrócą ludziom poczucie bezpieczeństwa i zmniejszą podatność na ciężkie powikłania po chorobie, świeże warzywa i owoce znów skorzystają na obecności ludzi w sklepach i restauracjach. Znów staną się wyzwaniem dla długoterminowych trendów ograniczających gotowanie. Wyzwaniem będzie posiadanie lepszych i bardziej spójnych produktów oraz zadbanie o to, aby branża gastronomiczna postrzegała świeżość jako przewagę konkurencyjną.

Cześć!

Szukamy dostawców świeżych owoców i warzyw!

Prześlij nasz adres, PlonyPola.pl osobie, od której kupujesz na lokalnym rynku warzywa i owoce.

Poproś, aby dodał swoje ogłoszenie. Za darmo!