Przyszłość świeżych owoców i warzyw po 2020

Pod koniec roku 2020, który obfitował we wszelkiego rodzaju nieoczekiwane zmiany, spożycie świeżych owoców i warzyw przez konsumentów jest znacznie inne niż przed pandemią. Mówiąc prościej, ludzie chcą uzyskać więcej z tego, co mają, coś, co rozciąga się na sam produkt, jego wykorzystanie i wartość.

Gdzie w związku z tym znajdują się świeże warzywa i owoce, produkty łatwo psujące się? W zasadzie nie w złym miejscu. Producenci, firmy pakujące i sprzedawcy żywności mogą przekształcić zmieniające się potrzeby konsumentów w możliwości, które przyniosą im korzyści nawet wtedy, gdy sytuacja na świecie zmieni się ponownie w 2021 roku.

Na przykład producenci i sprzedawcy detaliczni mogą promować warzywa o dłuższym okresie przydatności do spożycia i informować konsumentów o tym, jak - i jak długo - mogą je spożywać.

Ponieważ konsumenci rzadziej robią zakupy i kupują więcej produktów jednorazowo, podczas wizyt w sklepie lub zamówień internetowych, mogą zaopatrzyć się w pewne odmiany warzyw i owoców, które przetrwają kilka dni, a nawet tygodni w swoich magazynach.

Wiemy, że ludzie już myślą o tym, jakie produkty chcą kupić. Według raportu FMI "Power of Produce 2020", 79% kupujących planuje i sporządza listę zakupów przed złożeniem zamówienia, wyjściem do sklepu. Aby dotrzeć do tych, którzy planują zakupy (a także do tych, którzy ich nie planują), detaliści spożywczy mogą służyć jako ważne źródło informacji, pomagając klientom w wyborze produktów, które będą trwalsze, poprzez działania takie jak oznakowanie w punktach sprzedaży czy pomocni pracownicy działu produktów. Raport "Power of Produce" potwierdza, że 54% Millennials i 55% Baby Boomers szuka w sklepach oznakowania promocyjnego.

Poza dostarczaniem sugestii dotyczących przechowywania świeżych produktów o dłuższym okresie przydatności do spożycia w domowych lodówkach i na blatach, producenci i sprzedawcy detaliczni mają okazję pomóc konsumentom w zrozumieniu zasad działania łańcucha chłodniczego.

Przyszłość świeżych owoców i warzyw

Oprócz dostarczania sugestii dotyczących przechowywania świeżych produktów o dłuższej żywotności w domowych lodówkach, przemysł i handel mają okazję pomóc konsumentom w zrozumieniu łańcucha chłodniczego. Nie muszą to być kwestie techniczne, ani też szczegóły wysyłki i przechowywania, ale działania informacyjne prowadzone za pośrednictwem mediów społecznościowych, osobiste interakcje z klientami i inne kanały komunikacji mogą dostarczyć wiedzy na temat różnych wymagań owoców i warzyw, aby zoptymalizować ich żywotność.

  • Czy muszę schładzać jagody?
  • Gdzie należy przechowywać ziemniaki?
  • Dlaczego jabłka należy trzymać z dala od bananów?
  • Czy warzywa powinny być przechowywane w plastikowych opakowaniach w szufladzie?

Innym sposobem, aby pomóc konsumentom zwiększyć wykorzystanie warzyw - i kupować więcej takich produktów podczas zakupów w sklepie lub w Internecie - jest oferowanie produktów zorientowanych na wygodę. Konsumenci uważają takie produkty za atrakcyjne: badania przeprowadzone przez Power of Produce pokazują, że rynek warzyw z wartością dodaną to rynek o wartości 11,2 miliarda dolarów, a rynek owoców z wartością dodaną to rynek o wartości 2,9 miliarda dolarów. Warto o niego walczyć.

Woreczek z pokrojoną marchwią w słupki lub mix sałat pomaga konsumentom poszukiwania łatwych rozwiązań na posiłki, zwłaszcza, że częściej jedzą oni w domu i są nieco zmęczeni gotowaniem i przygotowywaniem posiłków podczas trwającej pandemii.

Przyszłość świeżych owoców i warzyw

Oczywiście, istnieje równowaga pomiędzy wartością a wygodą. Również w tym przypadku nie muszą się one wzajemnie wykluczać, ponieważ konsumenci mogą odkryć sposoby na maksymalne wykorzystanie świeżych warzyw od rolnika. Być może nie będą wychodzić na zakupy tak często, ale mogą zachować owoce i warzywa, które kupują w stanie, który może być przechowywany dłużej. Na przykład, jeśli kupują większą ilość zieleniny, mogą użyć część zieleniny do przygotowania soku, a następnie zamrozić go na później. To samo dotyczy większych ilości owoców, które można wielokrotnie wykorzystać w formie schłodzonej i zamrożonej. Daj klientom pomysły, a oni będą z nich korzystać.

Rok 2020 nauczył wszystkich - zarówno konsumentów, jak i rolników, sadowników oraz producentów domowych przetworów, że kreatywność i zdolność do adaptacji jest kluczem do postępu.

W marcu 2020 roku, kiedy supermarkety były przepełnione przerażonymi klientami, sprzedaż świeżych warzyw i owoców wzrosła - jakże by inaczej, skoro zamykano restauracje, a ludzie obawiali się, że supermarkety również zostaną zamknięte? Jednak sprzedaż produktów nigdy nie wzrosła tak, jak na przykład sprzedaż zup - jak mogłaby wzrosnąć sprzedaż świeżych produktów, skoro konsumenci nie byli pewni, kiedy znów będą mogli zrobić zakupy? Potrzebowali niepsujących się produktów, a nie rzeczy, które zgniłyby za tydzień lub dwa.

Inne zmiany ujawniły się z czasem. Konsumenci przebywający w domu, czy to z powodu pracy zdalnej, czy też z powodu utraty pracy, często mieli więcej wolnego czasu. W związku z tym byli skłonni poświęcić więcej czasu na gotowanie. Rzeczywiście sprzedaż świeżych warzyw ucierpiała, ponieważ wielu związanych z domem konsumentów uznało, że zaoszczędzą pieniądze, przygotowując własne dana ze świeżych warzyw i owoców.

Niektórzy konsumenci wykorzystali dni kwarantanny produktywnie. Nawet jeśli stracili pracę, ćwiczyli, spotykali się z rodziną i gotowali zdrowe i smaczne posiłki. Inni, cóż... łatwo jest zrozumieć, że w takich czasach ludzie popadają w depresję. Rzeczywiście, jednym z niepowodzeń naszej polityki publicznej na pandemii był brak oceny, jak polityki, takie jak kwarantanna może powodować negatywne skutki zdrowotne, takie jak depresja.

Mimo to, być może największym pytaniem związanym ze świeżymi warzywami od rolnika i owocami do domu po pandemii jest to, czy i w jakim stopniu konsumenci polubią gotowanie i jedzenie posiłków w domu. W jakim stopniu możemy oczekiwać, że zakupy świeżych warzyw i owoców na portalach ogłoszeniowych za pośrednictwem usług dostawczych pozostaną na wysokim poziomie?

Oczywiście, jeśli gospodarka jest w złym stanie, popadając w głęboką recesję lub depresję - będziemy obserwować więcej jedzenia w domu, a to może podtrzymać wysoką sprzedaż w handlu tradycyjnym.

Przyszłość świeżych owoców i warzyw

Do jakiego stopnia możemy się spodziewać, że zakupy żywności w supermarketach i za pośrednictwem usług dostawczych pozostaną na wysokim poziomie?

To prawda, że technologia odbija się szerokim echem. Tak więc wynalezienie usług streamingowych może doprowadzić do tego, że ludzie za priorytet uznają telewizory z dużym ekranem i domowe sale kinowe. To z kolei może doprowadzić do tego, że ludzie będą spędzać więcej czasu w domu, a tym samym więcej jeść w domu. Może to oznaczać więcej domowych posiłków, ale także więcej jedzenia na wynos i z dostawą z restauracji.

Udział usług gastronomicznych w wydatkach na żywność rośnie. Pomimo tegorocznego załamania spowodowanego pandemią, czynniki napędzające ten trend pozostają, a nawet mogą się wzmocnić w wyniku pandemii. W krótkiej perspektywie czasowej, realia życiowe spowodowały, że trend ten został przeniesiony do gastronomii.

Oczywiście, mogą pojawić się przeciwstawne trendy. Czy więcej studentów zostanie w domu z powodu zajęć online? Być może.

Ale im więcej czasu i pieniędzy ludzie mają do dyspozycji, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą chcieli podróżować. Im więcej godzin spędzają w domu w związku z pracą lub szkołą, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą chcieli wyjść z domu i skorzystać z restauracji z przyjaciółmi i rodziną.

Prawdopodobnie pojawią się również nowe technologie. Może, mając mniejszą potrzebę chodzenia do biura, będziemy więcej podróżować po całym świecie, więcej jeść poza domem, a pandemia zniknie, pozostając wspomnieniem smutnego czasu i chwili, za którą nikt nie tęskni.

Cześć!

Szukamy dostawców świeżych owoców i warzyw!

Prześlij nasz adres, PlonyPola.pl osobie, od której kupujesz na lokalnym rynku warzywa i owoce.

Poproś, aby dodał swoje ogłoszenie. Za darmo!