Jabłka

Istnieje ponad 7500 odmian uprawnych jabłek, z których większość jest zbierana do spożycia, a niektóre są specjalnie uprawiane do gotowania i produkcji cydru. Nowoczesne, popularne w handlu odmiany mają bardziej jednolity kształt i słodszy smak niż starsze odmiany. Jabłka zależą od zapylenia krzyżowego, a producenci muszą korzystać z pomocy zapylaczy, takich jak pszczoły miodne, aby rozwijać owoce. Dojrzała jabłoń może wydać od 40 do 210 kg jabłek rocznie. Przez cały wrzesień i październik niektóre lokalne farmy są otwarte na zbieranie jabłek.

Czy to w postaci soku, puree, czy też świeżo potarte. My, Polacy, kochamy jabłka. W ciągu roku zjadamy średnio 3,86 kg jabłek. Na świecie istnieje

20.000 do 30.000 odmian jabłek. Jabłka są nie tylko pyszne, ale także wspomagają układ trawienny i przemianę materii. Ponieważ jabłka mają długi okres przydatności do spożycia, możemy nawet zabrać ich witaminy ze sobą na zimę i przechowywać je do późnej zimy.

  • Jabłka mogą obniżyć ciśnienie krwi i pomóc w utracie wagi, a także poprawić pamięć. Jabłka mogą również chronić przed uszkodzeniami, które prowadzą do zaburzeń pracy mózgu.
  • Jedzenie jabłek może pomóc w utrzymaniu zdrowych zębów.
  • Wykazano również, że jabłka pomagają w walce z niektórymi rodzajami raka.

Sprzedaż jabłek

  • Jabłka są najbardziej popularnym owocem w Polsce. Wykorzystaj tę popularność, aby sprzedawać także inne produkty. Sprzedawaj jabłka razem z karmelem i zestawami do wyrobu cukierków, dipami, skorupkami do ciast, polewami do ciast i materiałami do pieczenia oraz obieraczkami i wykrawaczkami do jabłek.
  • Wykorzystaj kawałki jabłek do zapoznania się z mniej znanymi, droższymi odmianami.
  • Utrzymuj jabłka na pierwszym miejscu w świadomości konsumentów przez cały rok, planując promocje wokół nich we wszystkich porach roku.
  • Jesień: Promuj intensywnie jabłka jesienią, aby wykorzystać naturalną skłonność konsumentów do kupowania jabłek w ramach jesiennych zakupów. Wykorzystaj Miesiąc Jabłek, trwający 90 dni od 1 września do 30 listopada, do promowania jabłek. Nie zapomnij promować jabłek w lunch-boxach na czas powrotu do szkoły.
  • Zima: Niech jabłka staną się ważnym elementem zimowych świąt. Umieść je w pudełkach i koszach prezentowych i zachęć konsumentów do myślenia o jabłkach jako o świątecznej dekoracji, a także jako o dodatkowym daniu lub deserze. Po zakończeniu ferii zimowych konsumenci udają się na siłownię i zaczynają się zdrowiej odżywiać. Promuj korzyści zdrowotne płynące z jabłek w zimowych miesiącach.
  • Wiosna: Wiosną jabłka mogą nie być na topie. Zachowaj je w ruchu, proponując kilka przepisów na Wielkanoc, które zawierają jabłka.
  • Lato: Szarlotka to oczywista letnia promocja, ale zachęć konsumentów do myślenia nie tylko o szarlotce, proponując przepisy na sałatki owocowe lub pomysły na dania z jabłkami. Wykorzystaj fakt, że wiele letnich wakacji nie może się obyć bez świeżej szarlotki.
  • Jabłka są słodkim dodatkiem do każdego posiłku, zarówno jako deser, jak i dodatek do dań. Podawaj plasterki jabłka jako przystawkę zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci.
  • Rozważ umieszczenie jabłek na talerzu śniadaniowym jako dodatek do gofrów lub naleśników. Popularnym daniem śniadaniowym są smażone jabłka.
  • Uwzględnij jabłka w barach sałatkowych i na sałatkach. Rozważ dodanie suszonych jabłek do niektórych sałatek.

Sprzedaż jabłek organicznych

Jabłka są popularne przez cały rok, ale szczyt sprzedaży przypada na jesień, kiedy pojawiają się nowe zbiory. Dotyczy to zarówno produktów konwencjonalnych, jak i organicznych. Wykorzystaj zainteresowanie konsumentów jesienią, sprzedając jabłka wraz z innymi produktami organicznymi, w tym z produktami do pieczenia i dipami.

Jabłka organiczne nadają się do organicznych promocji marketingowych. Podczas gdy produkty organiczne wszelkiego rodzaju nie mogą być sprzedawane jako zdrowsze niż produkty konwencjonalne, praktyki uprawy stosowane w produkcji organicznej mogą być promowane jako lepsze dla środowiska dla swoich świadomych organicznie konsumentów. Możesz również sprzedawać jabłka organiczne jako uprawiane przy użyciu zrównoważonych praktyk, które skutkują mniejszą ilością chemikaliów trafiających do sklepu na jabłkach.

Jeśli pozyskujesz jabłka organiczne z lokalnego sadu, pamiętaj, aby uczynić z tego wyraźny punkt sprzedaży w swojej ekspozycji, aby przyciągnąć konsumentów, którzy chcą produktów uprawianych lokalnie.

Uwzględnij jabłka organiczne w zimowych promocjach świątecznych, a zwłaszcza w noworocznych promocjach skierowanych do konsumentów dbających o zdrowie. Rozważ możliwość zaoferowania próbek jabłek organicznych, aby dać konsumentom niezaznajomionym z opcjami organicznymi możliwość spróbowania ich smaku. Próbki oferowane przez kompetentnego pracownika dają również możliwość wyjaśnienia różnicy między produktem organicznym a konwencjonalnym tym, którzy mogą nie znać tego rozróżnienia.

Cena jest jedną z największych przeszkód w zwiększeniu sprzedaży jabłek organicznych, zwłaszcza droższych odmian firmowych. Warto rozważyć umieszczenie w pobliżu jabłek organicznych znaków informujących o dodatkowych nakładach pracy związanych z produkcją organiczną, co może wpłynąć na wzrost cen.

Promocja jabłek organicznych

Do sprzedaży jabłek organicznych można wykorzystać te same strategie, które są stosowane w przypadku konwencjonalnych ekspozycji, a także kilka strategii unikalnych dla produktów organicznych. Oferuj konsumentom duży wybór. Chociaż rynek jabłek organicznych może być mniejszy niż rynek produktów konwencjonalnych, stworzenie ekspozycji zawierającej kilka odmian jabłek przemówi do wszystkich typów konsumentów i pomoże w przeniesieniu jabłek z półek sklepowych.

Zdecyduj, czy chcesz umieścić produkty organiczne obok produktów konwencjonalnych, czy też odłożyć je na bok w osobnej sekcji. Niektóre organiczne odmiany jabłek mają zbliżoną cenę do tej samej odmiany konwencjonalnej i dobrze się sprawdzają, gdy są wystawione obok siebie. Inne odmiany jabłek mają wyższą marżę cenową i mogą ucierpieć, gdy będą wystawione obok swoich konwencjonalnych odpowiedników. Warto wypróbować kilka różnych opcji, aby sprawdzić, co najlepiej sprzedaje się w danym dziale. Pamiętaj, że w przypadku eksponowania produktów konwencjonalnych obok produktów organicznych należy stosować bariery zapobiegające stykaniu się produktów konwencjonalnych i organicznych.

Jeśli masz dużą ekspozycję jabłek, rozważ wystawienie jabłek konwencjonalnych po jednej stronie korytarza, a jabłek organicznych po drugiej. Stwarza to atrakcyjną ekspozycję i pozwala uniknąć przypadkowego wymieszania produktów.

Eksponuj jabłka na stołach chłodniczych, aby zachować ich świeży wygląd. Unikaj układania produktów zbyt wysoko, ponieważ zbyt duży ciężar spowoduje obicia jabłek na dolnej warstwie. Utrzymuj dobrze zaopatrzone ekspozycje i natychmiast usuwaj uszkodzone produkty.

Wyraźnie oznaczaj jabłka jako organiczne. Rozważ możliwość oferowania jabłek w torebkach lub skrzynkach, a także w opakowaniach zbiorczych. Niezależnie od tego, czy jabłka są eksponowane w dziale produktów organicznych, czy obok ich konwencjonalnych odpowiedników, stanowią one żywy kolorystyczny akcent w dziale.

Cześć!

Szukamy dostawców świeżych owoców i warzyw!

Prześlij nasz adres, PlonyPola.pl osobie, od której kupujesz na lokalnym rynku warzywa i owoce.

Poproś, aby dodał swoje ogłoszenie. Za darmo!